Kilencezerig forgó sportmotorral, kézi váltóval és csodálatos részletekkel itt a 911 S/T, a Porsche valódi álomautója.

Menthetetlenül elavult a 60-as évekre a 356-os Porsche, melynek egy minden tekintetben nagyobb, erősebb és modernebb utódot terveztek. A hathengeres bokszermotorral szerelt 911-essel kapcsolatban azonban még a Porschénak is voltak kétségei, hiszen jóval drágább is lett a 356-osnál. Hatvan év alatt azonban túl a versenypályákon is rengeteg rajongót szerzett magának a minden generációval csak egyre tökéletesebb 911-es, melynek születésnapjára készült el a fantasztikus Porsche 911 S/T.

Mennyei sportautó a 911 S/T, mely a 911 GT3 Touring letisztultságának és a 911 GT3 RS technikájának ötvözete.

Fényezett aerodinamikai elemekkel és a gigantikus, hattyúnyakon függő hátsó szárny nélkül nagyszerűen érvényesül a farmotoros sportautó sziluettje, melyen sokkal inkább a részletek árulkodóak. A hűtőlevegőt elvezető csomagtérfedelét a GT3-astól örökölte, ahogyan a széles hűtőnyílással és leszorítóerőt termelő splitterrel tervezett lökhárítót is. Színre fújták és zártabb kialakításúra tervezték az első kerék mögötti függőleges élt, ami így is nagyon jól hangsúlyozza a szélesebb sárvédőket. Ahogyan a GT3 RS-nél is, úgy az S/T ajtajain is hagyományos kilincs van.

Kizárólag az opcionális Heritage Design csomaggal párosítható a Shoreblue Metallic fényezés és a Ceramica színű felnik, valamint az egyedi számozással is kérhető matricák. Az autó oldalára a Porsche felirat kerül, felette pedig fehér körben a választott rajtszám, a Porsche logó és a 911 S/T típusjelzés az autó hátulján arany színű. Az exkluzív Heritage Design csomag a 60-as és 70-es évek 911 S-éből merít ihletet.

Nevének eredete 1969-ig nyúlik vissza, amikor a Porsche a 911 S speciális versenyváltozatát kínálta, ennek a pályára felkészített sportautónak volt a belső kódja 911 ST. Már akkor is alaposan belenyúltak a mérnökök a 911-esbe, melyek karosszériáját, a kerekeket és a motorját is jelentősen módosították, hogy javuljon a gyorsulás, a fékezés, a tapadás és a kanyarodási képessége. Ezzel együtt a régi ST-ken sem volt nagy légterelő vagy más aerodinamikai elem.

Kanyargós vidéki utakon nyújtja a legjobb élményt a Porsche 911 S/T, mely 1380 kilogrammos súlyával a ma kapható legkönnyebb 911-es. Még a kézi váltós 911 GT3 Touring is 40 kilogrammal nehezebb. Csomagtérfedele, a tetőpanel és a légáramhoz homorított ajtók és szénszál erősítésű műanyagból készültek. Karbonból van az opcionális bukókeret és a hátsó tengely merevítője is. Az autó alatt elöl 20, hátul pedig 21 colos magnézium kerekek vannak és karbon-kerámia fékek, melyek csökkentik a rugózatlan tömeget. Futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, hátsókerék-kormányzás nélkül.

3,7 másodperc alatt villan 100-ra a 911 S/T és 300 km/óra a végsebessége, de az igazi értéke a vezetési élmény.

Aki versenypályán szeretne harcolni az ezredmásodpercek és a saját legjobb ideje ellen, annak a Porsche automata váltós sportautói szólnak, vagy éppen a 911 Turbo S, mely mindent megold a vezető helyett, méghozzá baromi gyorsan. Ezzel szemben a 911 S/T sokkal inkább azoknak a szerencséseknek szól, akik a klasszikus 911-es értékeit vagy a 911 Carrera T hangulatát szeretik.

9000-nél tiltásba forgó, 4,0 literes, hathengeres szívó bokszermotorja 8500-as fordulaton üvölti ki magából az 525 lóerős maximális teljesítményét, nyomatéka pedig 465 Nm 6300-nál. A Porsche motorsport és GT részlegének mérnökei egy teljesen új, ultrakönnyű egytömegű kuplungot fejlesztettek az S/T-nek. Ez 10,5 kilogrammal csökkenti a forgó tömeg súlyát, javítja a reakcióidőt és ezzel együtt gázadásra villámgyorsan csal mosolyt a vezető arcára.

Kevesebb hangszigetelés teszi intenzívebbé és gyönyörűen kidolgozott utastér elegánsabbá a 911 S/T-t.

Remek egyensúlyban vannak a sportos és az elegáns részletek a hatvanadik évfordulót ünneplő limitált szériás sportautóban, melynek utasterébe sokkal jobban beszűrődik a hathengeres bokszermotor hangja és a kipufogó üvöltése, a finom bőrrel és szövettel kárpitozott kagylóülések mögött pedig bukókeret figyel.

Kifejezetten a GT modellekhez fejlesztették ki a Porsche hatfokozatú kézi váltóját (a Carrera S és GTS modelleké hétfokozatú), melynek karja büszkén trónol a kormánytól egy arasznyira. Ebből a csodálatos sportautóból 1963 példányt készít a Porsche, a 911 S/T indulóára 292 187 euró.

Ez is érdekelhet:

Nincs túlzás, csak a lényeg – Porsche 911 Carrera T

Nem ez a leggyorsabb vagy a legerősebb 911-es, de a Carrera T mindig az egyik legigazibb Porsche.

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Egy vezető idegsebész Michael Schumacher állapotáról beszélt

Ilyen a herceg autógyűjteménye egy adóparadicsomban

Bácsimopeddel gurult az M4-esen egy bácsi

További cikkeink a témában