1973-ban a 911 Carrera RS-sel indult el a Porsche után is használható, de a versenypályán kiteljesedő autóinak sora, melynek legfrissebb változata a szerénytelen aerodinamikai elemekkel vadított 992-es kódú 911 GT3 RS. Kizárólag amerikai piacon elérhető limitált szériája az ötven év alatt bejárt útra emlékszik.
Ahogyan a 911 Carrera RS is azonnal felismerhető volt a különleges hátsó szárnyáról, úgy a legújabb Porsche 911 GT3 RS-nek is a gigantikus méretű spoiler az egyik legmeghatározóbb eleme. Két hattyúnyakon függő légterelője aktív elem, tehát a funkciónak megfelelően állítható, és a motorsport világából vett megoldással az elem lényegesebb, alsó felülete nagyobb lehet.
Ez csak egyetlen apróság abból a rengeteg mérnöki tudományból, amit a GT3 RS-be zsúfoltak.
Mindezt azért, hogy a korábban versenyautónak is durva gép rendszámmal használható legyen utcán. A legkeményebb és legsportosabb Porsche 911-es karosszériája is teljesen más, mint a Carrera változatok esetében. Kerék mögötti légterelői miatt mintha szétvágták volna az egész autót, hogy a levegő megfelelően hasítson körülötte.
Túl a látványos aerodinamikai elemeken, ennek az autónak még a lengőkarjai is szárnyprofilt formáznak annak érdekében, hogy veszettül tapadjon a versenypálya aszfaltjához. Csomagtartóját is beáldozták a cél kedvéért.
Már 2022-ben bemutatták, de csak 2023 márciusának közepén láthatja először a közönség a 911 GT3 RS Tribute to Carrera RS modellt.
Fehér színe és zöld csíkjai, valamint a szintén zöldre fényezett felnik egyértelműen a Carrera RS legismertebb színkombinációjára utalnak. A Sebring International Raceway-en megrendezett 12 órás versenyen látható, 525 lóerős 4,0 literes, szívó bokszermotorral szerelt autót 312 550 amerikai dollárért vihetik haza a gyűjtők.
Ez is érdekelhet: