Nem mindennapi próbának tette ki a bemutatása előtt a 911 GT3 új generációját a Porsche a weissachi fejlesztőközpontjában és az olaszországi tesztpályáján.
Minden új autó bemutatását alapos tesztek előzik meg, de egy olyan kiélezett, versenypályára szánt sportkocsinál, mint amilyen a Porsche 911 GT3, még kíméletlenebbek ezek a tesztek.
A négyliteres, hathengeres boxermotorja 510 lóerőre és 470 Nm-re képes, és a Porsche csak akkor adta ki a modellt, amikor meggyőződött róla, hogy bírja a gyűrődést.
A 911 GT3 az a változata a Porsche sportautójának, ami mindennapi használatra is alkalmas, de a versenypályára is lehet menni vele.
A német márka mérnökei szerint a hajtáslánca csak két dologban különbözik a versenyautóétól: a vezérlő elektronikában és a kipufogórendszerben. Sejtheted, hogy mennyit bír az autó, és a Porsche most el is árulta.
Sok időt töltöttek vele a szélcsatornában, hogy tökéletes legyen az új, felülről függesztett hátsó szárny alakja.
A szárnyat, akárcsak az első légterelőt, négy állásba lehet állítani, mindig az adott pálya igényeinek megfelelően. Már az alapbeállításnál is 50 százalékkal több leszorítóerőt termel 200 km/óránál, de ez akár 150 százalék is lehet.
Az erőforrást pedig több mint 22 ezer órát tesztelték a fékpadon, és ennek nagy részében padlógázon járatták.
A prototípust sem kímélték, az olaszországi Nardo döntött körpályáján több mint 5000 kilométeren keresztül mentek vele 300 km/órával, és közben csak tankolni álltak meg. Az új 911 GT3 ezzel egy 24 órás verseny távját tette meg, miközben ez egy rendszámos utcai autó.