1963 őszén mutatták be a Porsche legújabb sportautóját, mely eredetileg a 901-es jelzést kapta volna. Az ekkorra már egyértelműen túlkoros 356-os utódja nagyobb, erősebb és modernebb autó lett, de ezzel együtt jóval drágább is, ezért a 911-esből olyan megfizethetőbb változatok is készültek, mint ez a 911 T.
Számtalan sikert zsebelt be a Porsche a 356-ossal is, mely a vállalat első sorozatgyártású modellje volt tizenhét éven át, de egyértelműen tovább kellett lépni. Az utódja minden tekintetben bőven túlszárnyalta, mert az eredetileg 901-es néven megjelent sportautó nagyobb lökettérfogatú motort kapott, tágasabb utasteret kínáló karosszériája és összességében jóval modernebb lett, de ez meg is látszott az árán.
Eleinte még a Porsche sem volt biztos abban, hogy a 911-es siker lesz, ezért néhány évig még gyártásban maradt a 356-os.
Mivel a francia Peugeot levédette a nullás közepű, három számjegyből álló típusneveket, ezért a Porsche egész egyszerűen 901-ről átkeresztelte 911-esre az új sportautóját és ezzel megszületett egy igazi legenda, mely az utcai autók között és a motorsport világában is mindent megnyer, amit meg lehet nyerni.
Sokak számára azonban csak a vágy tárgya maradt és marad most is a 911-es, ezért a Porsche igyekezett különböző változatokkal közelebb hozni azokhoz, akiknek tényleg csak kicsivel kellett tovább nyújtózkodni hozzá. Az egyik ilyen változat a 912-es, mely a magasabb szám ellenére jóval szerényebb autót takar.
Amíg a 911-esek már hathengeres, léghűtéses bokszermotorral készültek, addig a 912-esbe az öreg négyhengeres került. Igazi különlegességnek számít ez is, de a legfinomabb alapmodell a mai 911 Carrera T őse, a 911 T.
130 lóerős teljesítményével a 2,2 literes motorral szerelt 911 T jelentette a belépőt a Porsche világába.
Ez pedig ma is épp olyan kívánatos, mint 1971-ben volt. Elég megnézni ezt a angol art deco ház előtt álló babakék Porsche 911 T-t, és azonnal világos, hogy ebben minden megvan, amit egy veterán sportautó tudhat. Az élénk fényezés remekül passzol a korszakhoz, a forma pedig annyira örökérvényű, hogy máig nem szakadtak el tőle. Fekete bőrkárpitos sportülései előtt egyszerű műszerfal van, a vezető előtt ötórás műszercsoporttal és néhány kezelőszervvel. Mindenütt szépen csillognak rajta a krómok és nem maradtak le róla a Fuchs felnik sem, mely szinte kötelező elem a műfajban.
Ez érdekelhet: