Két fejlesztés volt igazán a középpontban a Porschénál a hetvenes évekre, az egyik a targa karosszéria, a másik pedig a turbófeltöltés. Ezt a kettőt pedig egy megfizethető sportautóban ötvözték, de a 924 Targa végül nem jutott el a sorozatgyártásig.

Évtizedek óta folyamatosan szigorodnak a biztonsági előírások, ráadásul a nyitható tetős kabrióktól tartottak az emberek, ezért több gyártó is a biztonságérzetet fokozó targa felépítéssel tette népszerűvé a fedetlen autózást. A Porsche már 1966-tól bevezette a 911 Targát, de az olcsóbb sportautókat sem hagyták ki a jóból.

Ahogy teltek az évek, úgy lett egyre inkább világos a Porsche számára, hogy egyetlen sportautóból nem igazán lehet megélni. Ezért aztán megjelent a 911-es négyhengeres változata 912 név alatt, majd a Volkswagennel közösen készített 914-es modell után az orrmotoros és transaxle elrendezésű 924-es vette át a belépőmodell szerepét.

Ez az autó egyesek szemében nagyon távol állt attól, amit a Porsche jelentett, de a remek vezethetőségével és a praktikumával nagyszerű mindennapi sportautó lett az 1973-as olajválság utáni években megjelent 924. Nem kellett sokáig várni az izmosabb és különlegesebb változatokra sem, az 1975-ös Porsche 911 Turbo után három évvel a 230 km/órával száguldó 924 Turbo is elkészült. 1980-ban pedig emelték a tétet a kiszélesített karosszériájú 924 Carrera GT-vel. Végül a 924-esből kizárólag kupé modellek készültek, pedig a fejlesztés nem állt meg ennyinél. A szívó és turbós motorral is elérhető 924 Targa azonban nem került gyártásba.

Alaposan át kellett rendezni a motorteret a 2,0 literes, négyhengeres blokk körül, hogy elférjen a KKK 26 feltöltő a 924-es orrában. A Jochen Freund projektmenedzser irányítása alatt dolgozó mérnökök áthelyezték miatta a generátort és a bukólámpákat mozgató motort is. Bosch K-Jetronic befecskendező rendszer és két üzemanyag szivattyú került a Turbóba, valamint 5,5 literre növelték az olajmennyiséget. Ezekkel az apróságokkal a motor 5500-as fordulaton 170 lóerős lett.

1977. május 1-jén a 927/57 munkaszámon kezdődött meg a 924 Targa fejlesztése.

Több ötlete is volt a tervezőknek arra, hogyan lehetne megvalósítani a kivehető tetőpaneles 924-est, az egyik terv szerint az üvegtető a hátsó ablakhoz csúsztatható lett volna, ahogyan később a 993-as kódú 911 Targa esetében. Ennél jóval költséghatékonyabb megoldás valósult meg a prototípussal, ahol egyszerűen kivehetővé tették az első két ülés feletti panelt. A tető zárásához és nyitásához szükséges speciális kulcs a kesztyűtartóban könnyen elérhető.

Mivel a csúsztatható tetőpanel kivitelezése és látványa nem hozta a kívánt szintet, a kivehető rész pedig kedvezőtlenül befolyásolta a karosszéria merevségét és növelte a szerszámozás költségét, ezért a projektet minden változatában elvetették.

Egész pontosan 1980. február 29-én tettek pontot a Porsche 924 Targa végére.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljesen értelmetlen lett volna a prototípus, hiszen az ebben felmerült problémák és fejlesztések más modellek esetében hasznosnak bizonyultak. A Porsche múzeumának példányában csak 328 kilométer van, ami jól mutatja, hogy nem sokat turnéztak vele a világban.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne olyan 924-es, amiben nem lehet csodálni a kék égen úszó felhőket. Valamivel kisebb, de szintén kézzel kiemelhető panellel valósult meg a nyitott 924-es, a 944-esből pedig hagyományos, lenyitható vászontetős kabrió készült.

Ez is érdekelet:

Ez nem egy egyszerű fehér Porsche 944-es

Aki lenézi, sosem tudja, miről marad le.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés