Távol van a tökéletestől ez a fehér Porsche 944-es, de így is igazi ritkaság a franciák ötletéből született, Rothmans csíkokkal díszített limitált széria.

Kalandos úton valósult meg a Porsche orrmotoros belépőmodellje, mely a kezdetekkor még a Volkswagen csúcsmodellje is lehetett volna. A Volkswagen csoporton belül az Audi és a Porsche is játszott ebben a hatalmas társasban, ahol végül a Scirocco töltötte be a dögös kupé szerepét, a vállalat pénzügyi vezetője kiesett a játékból, a Porsche pedig gazdagabb lett egy igazán népszerűvé váló autóval, ami tényleg ötvözni tudta a mindennapi használhatóságot a remek vezetési élménnyel.

1976-ban jelent meg a 924-es, majd hat évvel később a továbbfejlesztett változatát, az erősebb és csinosabb 944-est.

Már ekkoriban is egyértelmű volt, hogy a 911-esből nehéz lesz fenntartani a vállalatot, ezért nagyon jól jött a Porschénak az orrmotoros alapmodell, melyet a négyhengeres motorja és a Volkswagen rokonság miatt sokan lenéztek. Ők azonban hatalmasat vesztettek ezzel a gőgös hozzáállással, mert a 924-es és a 944-es, valamint a későbbi változatok is egészen zseniális autók.

Transaxle elrendezésű, tehát a motor az utastér előtt található, a váltó viszont a hátsó tengelynél, így javul az autó súlyelosztása. Ezt az anatómiát használta a Porsche a 928-asnál is. Légellenállási együtthatója romlott, de minden más tekintetben fejlődött a 944-es a korábbi 924-eshez képest.

1984 májusától a Porsche francia importőre limitált szériát rendelt a Le Mans-i 24 órás versenyen elért sikerek ünneplésére.

1981-től hét éven át a Porsche versenyautói győzedelmeskedtek a Le Mans-i 24 órás versenyen, és ennek a diadalmenetnek csak a kezdeténél jártak, amikor a franciák úgy gondolták, hogy limitált szériás 944-essel állítanak emléket a dobogó legtetejére jutó autóknak. 1984-ben egyébként a Párizs-Dakaron is a Porsche nyert, így ez is remek aktualitást adott a Rothmans csíkokkal díszített autónak.

Száz darab sorszámozott autót készítettek, a 2,5 literes, 160 lóerős motorral szerelt 944-eseket a szponzor trikolórjával díszítették és 15 colos felnikkel, ködlámpákkal, valamint sportos kiegészítőkkel szerelték. A harmincnyolcadik autó fehér színű és mostanra több mint 130 000 kilométer van benne, az állapota pedig nem tökéletes (a repedezett műszerfalat nem könnyű pótolni), de így is kívánatos veterán.

Ez is érdekelhet:

Élvezhető veteránná érett ez a Volkswagen Golf GTI 16S

1988-as, és már beletekertek 160 ezer kilométert, mégis olyan, mintha új volna ez a Golf GTI.

Ez a fehér Toyota Corolla, amit nagyon könnyű megkívánni

Aki érzi és érti az autózást, annak ez nem egy öreg japán vacak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A Bugatti Veyron és a Škoda Octavia dizájnerét vették fel az MG-hez

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés