Minden szempontból sikerült egyértelműen fejleszteni a Volkswagen Golfon a második generációra, a GTI sportmodell esetében azonban tizenhat szelepes változat hozta meg az igazi fejlődést. Ez a remek állapotú, fehér Golf GTI 16S pedig képes visszarepíteni a 80-as évek végére.
Amikor a 70-es évek közepén megjelent a Volkswagen Golf első generációja, még nem sok hasonló kihívója akadt, viszont egy évtizeddel később már olyan ellenfelekkel kellett szembenéznie, mint az Opel Kadett vagy a Ford Escort, melyek szintén keresztmotoros és elsőkerék-hajtású elrendezésre váltottak. A második Volkswagen Golf megőrizte a kereklámpás arcot és a vastag hátsó tetőoszlopot, valamint a legtöbb jellegzetes elemet, viszont tágasabb és kényelmesebb lett.
Kezdetben a GTI modell azonban nem hozta azt a fejlődést, amit vártak tőle. Az elődtől származó motort később 16 szelepes változatban mutatták be, ami visszahozta a lelkesedést.
Már csak a méretnövekedésből adódóan is nehezebb lett a Golf, ezért a korábbi 8 szelepes motor 110 lóereje már nem mozgatta olyan dinamikusan a GTI-t. A Volkswagenek tuningolásával régóta foglalkozó Oettinger ki is fejlesztett hozzá egy 16 szelepes hengerfejet, mely népszerű kiegészítő lett azok körében, akik komolyan gondolták a GTI sportos oldalát.
1986-ban azonban a Volkswagen is lépett, bemutatkozott a Volkswagen Golf GTI 16V, melyet Franciaországban 16S-nek hívtak. Ahogyan a francia autókon, úgy itt is a 16 soupapes rövidítése került az autó hátuljára. Ezzel a GTI 1,8 literes, négyhengeres szívómotorja már közel 140 lóerős teljesítményű, maximális nyomatéka pedig alulról karcolja a 170 Nm-t.
Nem ez volt a legélesebb és a legsportosabb hot hatch, viszont remekül vegyítette a mindennapi használatot az élményautózással.
160 ezer kilométerrel az órájában nem ez az 1988-as Golf GTI 16S a legkevesebbet futott mind közül, de néhány kőfelverődésen kívül az autó állapota szinte újszerű. Az utastéri kárpitok olyanok, mintha csak most vették volna át, a műanyagok nem repedezettek és kopottak, de még a jellegzetes, golflabda mintás váltógomb is hibátlan, pedig biztos van benne már néhány visszaszúrás kettesbe.
Alpesi fehér fényezése eredeti, az elektromos ablakok és a klíma pedig ma is élvezhető veteránná teszi a Golf GTI-t. Eddig mindkét tulajdonosa nagyon vigyázott rá, ezért mostanra 22 ezer euróért kínálják, mely Németországban épp a frissített Polo belépőára.
Ez is érdekelhet: