Elképesztő dobás volt a Porschétól a 959-es, mely a vállalat első igazán ütős szupersportautója. Ekkoriban olyan karakterek mellett tudott valami újat villantani, mint a végtelenül puritán Ferrari F40 vagy az éles vonalú Lamborghini Countach. Ez itt a 959 Komfort, tehát a mindennapokban is használható szupersportautó 1987-ből.

Teljesen más világba született a Ferrari F40-es, ami nagyon jól mutat a kaszinó előtt Monte Carlóban, de bevásárolni már nem azzal megy el az ember. A Lamborghini Countach pedig a 80-as évekre szinte már nyugdíjasnak számított. Ezek mellett a 959-es Porsche maga volt a kompromisszumoktól mentes atomvillanás.

Helmuth Bott csapatának nem az volt a feladata, hogy a világ leggyorsabb autóját alkossa meg, hanem szabad kezet kaptak a világ legfejlettebb sportautójához. Az 1983-as Frankfurti Autószalonon bemutatták a Gruppe B koncepciót, majd két évvel később a sorozatgyártású autót, melyből csak 207 darab Komfort felszereltségű készült, ez a piros itt a százhuszonegyedik.
Fekete bőrüléses utastere szinte alig különbözik egy 911-esétől. Itt is öt kerek óra figyel a négyküllős kormány mögött, a vízszintes vonalak között pedig ott vannak a fűtéspanel és a rádió gombjai, felette a szellőzők. Végtelenül egyszerű az egész, de azért vannak jelei annak, hogy ez több, mint egy átlagos sportautó. A váltója előtt ott vannak a felfüggesztést állító kapcsolók.
Igazi elérhetetlen poszterautó volt már megjelenésekor is a 959-es Porsche, aminek több mint 430 ezer német márkás ára a legdrágábbak közé emelte. Ennek ellenére a Porsche egyetlen fillért sem keresett rajta, mert az autó előállítása a legenda szerint ennek duplájába került. A Komfort felszereltséghez alapáron járt a hagyományos biztonsági öv, a légkondicionáló, az utastéri hangszigetelés, a bőrkárpit és az állítható felfüggesztés.
Bott és mérnöki csapata hitt abban, hogy a kor színvonalán fejlett elektronika képes úgy támogatni a mechanikát, hogy a 959-es látványosan többre legyen képes. Intelligens összkerékhajtása van, a karosszériaelemei kevlárból és alumíniumból készültek, a kerekei pedig könnyű magnéziumból.
Hathengeres bokszermotorja 2,85 literes és szekvenciális turbófeltöltő van rajta, amivel 450 lóerős és 500 Nm nyomatéka van. Hozzá hatfokozatú kézi váltó csatlakozik. A motor alapjait a Porsche 956 és 962 versenyautókban használt blokktól örökölte. 3,7 másodperces gyorsulásával és közel 320 km/órás végsebességével még ma is pokolian gyors autó.
1988. június 14-én adták át az autót első tulajdonosának, aki egy hamburgi székhelyű ingatlanbefektető volt. Ursula Boemanns csak 1990 októberéig tartotta meg a piros 959-est, utána tíz éven át egy gyűjtő használta, aki rendszeresen élvezte és szervizelte is a mostanra 1,85 millió dolláros értékű Porschét.

Ez is érdekelhet:

Nincs még egy ilyen Porsche 959-es

Millió eurós ritkaság ez a különleges Porsche a 80-as évekből.

825 lóerősre izmosította Canepa a Porsche 959-est

Tökéletes állapotú veterán ritkaságnak néz ki az 1988-as Porsche 959-es, mely valójában egy több mint 800 lóerős szupersportautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés