1987. július 13-án igazán különleges Porsche 959-est adtak át első tulajdonosának, melyből aztán nem is készült több ebben a kombinációban. Nem márkakereskedésben, hanem a gyárban vette át az autót, aminek gyöngyház fehér fényezése és padlótól plafonig vörös bőrkárpitozású beltere van.

Nem zárták évekre fűtött garázsba, hanem tisztességesen használták az autót két évtizeden keresztül, aminek során több bejegyzés is került a 959-es szervizkönyvébe. 1996. október 22-én például 85 436 kilométeres óraállást jegyeztek fel a karbantartás mellé. Jól mutatja, hogy mennyire megállt aztán az út a Porsche alatt, hogy 2015-ben valamivel több mint 93 ezerrel vették meg és mostanra is csak 94 682 kilométert mutat az órája.

2007-ben adott túl rajta első tulajdonosa, innentől fogva kezelték igazán értékes ritkaságként a Porsche 959 Komfortot.

Elegáns gyöngyház fényű fehér árnyalatú karosszériája és a rikító vörös bőrbelső azt üzeni, hogy a 959 Komfort valóban a gyors és kényelmes utazásra van, de ezek a Porschék valójában a 80-as évek végének legsúlyosabb szuperautóival vették fel a versenyt. Színes korszak volt ez, hiszen a Ferrari a végtelenül puritán F40-est villantotta, a Lamborghini pedig a Countach-t reszelgette.

Ekkoriban a Porsche a B csoportos raliban látta meg a fantáziát, mely kétség kívül az egyik legnépszerűbb ága volt a motorsportnak. Sokan még ma is a rali aranykorának tekintik, amikor legendás pilóták és pusztítóan gyors célgépek készültek.

1983-ban a Frankfurti Autószalonon tartották a  premierjét a Porsche Gruppe B tanulmányautónak, mely a 959-es előfutára volt.

Annyira az utolsó pillanatban készültek el már ezzel is, hogy a szalon előtti estén még javában dolgoztak az autón. Két év múlva már a szériaautót mutatták be Frankfurtban, a következő évben pedig a finn Toivonen halálos balesete után beszántották a B csoportot, ahol az Audi S1 Quattro, a Lancia Delta S4 és még számtalan autó vált legendává.

Több terv is volt arra vonatkozóan, hogy milyen műszaki alapokat használjanak a 959-eshez, végül a 911-est reszelték tovább. A hathengeres bokszermotor KKK turbófeltöltőket kapott és összkerékhajtást, valamint látványosan szélesebb karosszériát, integrált hátsó szárnnyal.

2,8 literes motorja 450 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 500 Nm nyomatéka van.

Felhasználástól függően Sport és Komfort változatban lehetett megvásárolni a 959-est, de mindkettővel bőven lehet sietni. A kényelemre hangolt változat is kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul százas tempóra és 317 km/óra a végsebessége.

Ilyen ez a különleges autó is, melynek színösszeállítása teljesen egyedi, az előélete pedig gazdagon dokumentált, ezért akár 1,2 millió eurót is megérhet az Artcurial aukcióján.

Ez is érdekelhet:

825 lóerősre izmosította Canepa a Porsche 959-est

Tökéletes állapotú veterán ritkaságnak néz ki az 1988-as Porsche 959-es, mely valójában egy több mint 800 lóerős szupersportautó.

Sosem került gyártásba az Audi-motoros Porsche 969

A biturbó V8-as motorral a 911 Turbo utódja lett volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában