Még nem ért véget a Porsche hetvenedik születésnapi éve, és a 911 Speedster után volt még ajándék a márka tarsolyában. A hetvenes-nyolcvanas évek legendás versenyautója, a Moby Dick a 911 GT2 RS alapjára építve támad fel, limitált példányszámban kapható is lesz.

A hetvenes évek végén és a nyolcvanas évek elején a Porsche a 935-tel uralta a versenypályákat. 3,3 literes biturbó motorjával a versenygép maximum 845 lóerőt adott le, az áramvonalas, de bálnaszerű formájáról kapta a Moby Dick becenevét, ami még akkor is találó volt, ha a mérlegen csak 1030 kilogrammot nyomott.

Idén a Porschénél úgy döntöttek, hogy feltámasztják ezt a legendát, és Moby Dick stílusában építik meg a vadonatúj 935-öt.

Az alapokat a 911 GT2 RS adta, az eredmény pedig egy olyan együléses, szénszálas anyagból épült, bukócsöves versenyautó lett, amivel FIA futamokon ugyan nem lehet indulni, de a pályanapokon biztosan sztár lesz.

Az utasfülkénél még felismerheted benne a 911 eredeti formáját,

de alaposan átépítették, a hossza harminc centivel 4,87 méterre nőtt, a szélessége tizennyolc centivel 2,03 méterre bővült. A kormánykerék és a műszeregység a 911 GT3 versenyautóból jön, de a 919 Hybrid versenyautó 1,9 méter széles hátsó szárnya és a 911 RSR tükrei is megtalálhatók rajta.

A modern változata sem nehezebb 1380 kilogrammnál, és a pályanapokra külön jó hír, hogy a menetstabilizáló elektronikákat részben, vagy akár teljesen is ki lehet kapcsolni rajta.

A legjobb az egészben az, hogy a Porsche 935 nem csak kiállítási darab, hanem 77 példányt építenek belőle, amit meg is lehet venni.

Az alapmodell szürke színű, de felárért a legendás Martini festés is kérhető rá, és van egy tippünk, hogy mindet ezzel adják majd el. Széria a klíma, az utasülés opció, az árat pedig a 70 éves, 1948-ban indult márka emlékére 701 948 euróban határozták meg, ami 227 millió forintot jelent a 2019 júniusától elérhető különkiadásra.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon