Akárcsak az olaszországi Mille Miglia vagy a Targa Florio, úgy a mexikói Carrera Panamericana is egyike a leghíresebb versenyeknek, melyeket az '50-es években még közúton rendeztek. A Porsche 1952-ben csatlakozott a versenyhez egy kék 356 S Cabriolet-vel, aminek modern átiratát készíteteték most el 911-es alapokon.

Alaposan felkészített versenyautók mellett jóval szerényebb sportautók is részt vettek a Carrera Panamericana versenyeken, így akár egy négyhengeres, léghűtéses bokszermotorral szerelt kabrióból is válhatott versenyautó, ha elég elszánt volt hozzá a pilóta.

1952-ben a versenyt Kling és Hans Klenk nyerte meg a Mercedes-Benz W194-essel, ami egy kisebb csoda volt, hiszen egy elnyújtott kanyar után nagyjából 200 km/órás sebességgel éppen felröppenő keselyűkkel találkoztak. Ezek közül az egyik be is törte a szélvédőt, a navigátor pedig egy időre eszméletlen lett.

Erős vérzései ellenére arra kérte a pilótát, hogy tartsa a sebességet, hogy kihúzzák a 70 kilométernyire lévő gumicseréig. Ezek után függőleges acélrudakat csavaroztak a szélvédő elé, hogy megóvja az utasokat a hasonló balesetektől. Ez a motívum köszön ma vissza az AMG Mercedesek hűtőmaszkján, és szintén a verseny miatt keresztelték Carrerának a Porsche modelleket.

Ekkoriban lépett színre a Porsche is a Carrera Panamericana versenyen, a Mercedesnél sokkal szerényebb formában, egy kék színű 356 S kabrióval.

Paul Alfons von Metternich herceg és báró Manuel Antônio de Teffé vezette az autót. A páros végül osztálygyőzelmet aratott a híresen veszélyes futamon.

Ennek a hetvenedik évfordulójára készült el az egyedi Porsche 911 Carrera S kabrió, melynek sötétkék metál színéhez a 356-ost idéző fehér kiegészítőket és világosszürke bőrbelsőt választottak. A fejtámlák hímzése a régi bukósisakok sziluettjét mintázza, a féknyergeket pedig feketére fújták. A gépházfedélen lévő hűtőrácsok lamelláit is fehérre fújták, a felniket pedig az autó színére. Szép részlet az is, hogy műszerfalának tetején keresztszemes öltéssel varrták össze a bőrkötést.

Mivel a 911-eshez nem rendelhető szürke vászontető, ezért a 718 Spydernél használt anyagból készítették el a kabrió tetejét.

2023-ban az egyedi autót jótékonysági árverésen értékesítik majd, így valaki egyszerre gyűjthet pozitív karma pontokat és egyedi 911-es Porschét.

Ez is érdekelhet:

Nincs túlzás, csak a lényeg – Porsche 911 Carrera T

Nem ez a leggyorsabb vagy a legerősebb 911-es, de a Carrera T mindig az egyik legigazibb Porsche.

A hetvenes évek elejének leggyorsabb szériaautója – a 911 Carrera RS-sztori

50 évvel ezelőtt jelent meg a Porsche, ami elindította a légterelők divatját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában