Akárcsak az olaszországi Mille Miglia vagy a Targa Florio, úgy a mexikói Carrera Panamericana is egyike a leghíresebb versenyeknek, melyeket az '50-es években még közúton rendeztek. A Porsche 1952-ben csatlakozott a versenyhez egy kék 356 S Cabriolet-vel, aminek modern átiratát készíteteték most el 911-es alapokon.

Alaposan felkészített versenyautók mellett jóval szerényebb sportautók is részt vettek a Carrera Panamericana versenyeken, így akár egy négyhengeres, léghűtéses bokszermotorral szerelt kabrióból is válhatott versenyautó, ha elég elszánt volt hozzá a pilóta.

1952-ben a versenyt Kling és Hans Klenk nyerte meg a Mercedes-Benz W194-essel, ami egy kisebb csoda volt, hiszen egy elnyújtott kanyar után nagyjából 200 km/órás sebességgel éppen felröppenő keselyűkkel találkoztak. Ezek közül az egyik be is törte a szélvédőt, a navigátor pedig egy időre eszméletlen lett.

Erős vérzései ellenére arra kérte a pilótát, hogy tartsa a sebességet, hogy kihúzzák a 70 kilométernyire lévő gumicseréig. Ezek után függőleges acélrudakat csavaroztak a szélvédő elé, hogy megóvja az utasokat a hasonló balesetektől. Ez a motívum köszön ma vissza az AMG Mercedesek hűtőmaszkján, és szintén a verseny miatt keresztelték Carrerának a Porsche modelleket.

Ekkoriban lépett színre a Porsche is a Carrera Panamericana versenyen, a Mercedesnél sokkal szerényebb formában, egy kék színű 356 S kabrióval.

Paul Alfons von Metternich herceg és báró Manuel Antônio de Teffé vezette az autót. A páros végül osztálygyőzelmet aratott a híresen veszélyes futamon.

Ennek a hetvenedik évfordulójára készült el az egyedi Porsche 911 Carrera S kabrió, melynek sötétkék metál színéhez a 356-ost idéző fehér kiegészítőket és világosszürke bőrbelsőt választottak. A fejtámlák hímzése a régi bukósisakok sziluettjét mintázza, a féknyergeket pedig feketére fújták. A gépházfedélen lévő hűtőrácsok lamelláit is fehérre fújták, a felniket pedig az autó színére. Szép részlet az is, hogy műszerfalának tetején keresztszemes öltéssel varrták össze a bőrkötést.

Mivel a 911-eshez nem rendelhető szürke vászontető, ezért a 718 Spydernél használt anyagból készítették el a kabrió tetejét.

2023-ban az egyedi autót jótékonysági árverésen értékesítik majd, így valaki egyszerre gyűjthet pozitív karma pontokat és egyedi 911-es Porschét.

Ez is érdekelhet:

Nincs túlzás, csak a lényeg – Porsche 911 Carrera T

Nem ez a leggyorsabb vagy a legerősebb 911-es, de a Carrera T mindig az egyik legigazibb Porsche.

A hetvenes évek elejének leggyorsabb szériaautója – a 911 Carrera RS-sztori

50 évvel ezelőtt jelent meg a Porsche, ami elindította a légterelők divatját.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés