Harminc év után tér vissza a formulaautók világába a Porsche, és ezért még a Le Mans-i küzdelmet is otthagyta. A Mercedesszel együtt érkeznek a Formula E-be, amihez most bemutatták a 99X Electric névre keresztelt versenyautót.

Rendhagyó módon egy élő videojáték segítségével mutatta be a Formula E-be szánt versenyautóját a Porsche a két gyári pilóta, Neil Jani és André Lotterer társaságában.

A 99X Electric névre keresztelt versenygép formája nem újdonság, hiszen minden csapat ugyanazt a karosszériát használja, de a festése egyedi.

A dizájn hasonló a 919 Hybridéhez, amivel a Porsche a 24 órás Le Mans-i futamon indult, de feladta azért, hogy az elektromos versenysorozatban vehessen részt.

Nem véletlen a lépés, ugyanis a Porsche most mutatja be az első teljesen elektromos autóját, a Taycant is.

A fejlesztéséhez pedig éppúgy hozzájárultak a 919 Hybriddel szerzett tapasztalatok, a Formula E-ben ugyanis a hajtáslánc minden csapatnál saját munka. Az elektromotor verseny közben 272 lóerős, de az időmérőn és rövid időre a futamon is leadhat 340 lóerőt.

A pilótával együtt 900 kilogrammos gép ezzel 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 280 km/óra.

A Formula E hatodik szezonja novemberben indul, és elsőként október közepén, a Valenciában sorra kerülő teszten látható élőben a Porsche TAG Heuer Formula E Team autója, ami már a képeken is fantasztikusan néz ki.

A szintén újonnan belépő Mercedes autója ilyen lesz:

A Mercedes megmutatta, milyen pofás autóval fog versenyezni a Formula E-ben

Jóval a 2019–2020-as idény előtt lehullt a lepel az elektromos Mercedesről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában