Dupla rekordot döntött a Porsche kétezres évekbeli szupersportautója: nemcsak egy aukciós cég legtöbb pénzért eladott autója, hanem minden idők legdrágábban eladott Carrera GT-je is lett ez a Porsche.
2000-ben még koncepcióautóként mutatta be a Carrera GT-t a Porsche, majd éveken belül megjelent a szériaváltozat is, amivel olyan szupersportautóknak állítottak ellenfelet, mint a Ferrari Enzo és a Mercedes-Benz SLR McLaren. Mind közül kiemelkedett az 5,7 literes, 612 lóerős V10-es motorjával, ami hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket.
Új korában a Carrera GT eredetileg 448 ezer dollárba került, de mivel 2004 és 2007 között csupán 1270 példányban készült, ezért az értéke azóta is egyre csak növekszik. A Porsche utolsó szűretlen szuperautója
befektetésnek sem rossz vétel, hiszen a képeken látható példánya három év alatt egyszerűen megduplázta az értékét.
Persze nem akármilyen Carrera GT-ről van szó, hanem egy sosem használt példányról,
ennek az amerikai piacra készült Porschének ugyanis még csak 250 mérföld van az órájában, ami 400 kilométernek felel meg. Az állapota ennek megfelelően kifogástalan, a legutóbbi kötelező szervizére egy éve 18 ezer dollárt költöttek.
Az ikonikus ezüstmetál fényezéssel és a terrakottabarna bőrkárpittal lesz igazán jellegzetes ez a Carrera GT, amit kovácsolt magnézium kerekekkel, kerámia-kompozit féktárcsával, elektronikusan állítható hátsó szárnnyal és kivehető tetőelemekkel szereltek.
A bükkfából készült váltógomb a legendás Porsche 917-es versenyautókat idézi.
A nem mindennapi Porschét a Bring a Trailer oldalán hirdették meg, ahol kereken kétmillió dollárért kelt el, ez közel 630 millió forintnak felel meg. A Carrera GT ezzel jelentősen növelte az értékét, 2018-ban ugyanis még 918 ezer dollárt adtak érte a Gooding & Co aukcióján, most pedig
nemcsak a Bring a Trailer legtöbb pénzért eladott autója, de a világ legdrágábban elkelt Carrera GT-je is lett.
Ez is érdekelhet: