Sokat tudtunk már előre a Porsche elektromos autójáról, de csak most állt össze a kép, milyen is lesz valójában a gyártásba kerülő változat. A Taycan rögtön kétféle változatban érkezik, és egyik gyorsabb lesz, mint a másik.

2015-ben mutatta meg először a Porsche, hogy elektromos autón dolgozik, és most már tudjuk, hogy az akkor leleplezett Mission E egészen közel állt ahhoz, ami végül Taycan néven gyártásba kerül. Az újdonság a Panamera karcsúbb testvére lesz, és ahhoz hasonlóan méretes jelenség, 4,96 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,38 méter magas. A különleges fényszórókról és a széles hátsó lámpáról rögtön Porschének ismerheted fel.

A Porsche rögtön kétféle változatban vezeti be a Taycant, és mindkét változatban két elektromotor hajtja a négy kereket, a kombinált teljesítmény egyformán 625 lóerő.

A Turbo esetében a csúcsteljesítmény 680 lóerő, a legnagyobb nyomaték 850 Nm, míg a Turbo S még elképesztőbb, 761 lóerőre és 1050 Nm nyomaték leadására képes.

A Taycan ezért még úgy is nagyon gyors tud lenni, hogy a tömege az akkumulátor miatt eléri a 2,3 tonnát.

Az elektromos autókban nem szokott lenni sebességváltó, de a Porsche a hátsó motornál egy kétfokozatú áttételt használ, hogy a Taycan fantasztikusan gyorsuljon, miközben a hatótávja is megfelelő.

A Turbo ezzel 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, a Turbo S-nél már 2,8 másodperc ez az érték,

és a 200 km/óra is megvan 9,8 másodperc alatt, a negyed mérföldet 10,8 másodperc alatt futja. A számok szerint a Taycan a Tesla Model S kihívója lehet.

A karosszériája nemcsak áramvonalasnak látszik, hanem az is,

a légellenállási együtthatója 0,22 a Turbónak és 0,25 a Turbo S-nek, a légrugózással és az adaptív futóművel a Taycan olyan sportosan vezethető, mint a Porsche sportautói. A végsebessége 260 km/óránál korlátozott, és a fékrendszert sem aprózták el, kerámia-kompozit tárcsákkal, pedig a Porsche szerint a mindennapi fékezés 90 százalékát az elektromotorok rekuperációja vállalja.

A padlóba épített akkumulátor 93,4 kilowattórás, amivel a Turbo 450 kilométert tehet meg egy feltöltéssel,

és a Turbo S-nél is elérhető 412 kilométeres hatótáv. A szokásos 400 helyett 800 voltos nagyfeszültségű rendszerrel a töltés is villámgyorsan megy, a 270 kilowattos gyorstöltővel 5 perc alatt 100 kilométerrel növelhető a hatótáv, és 22 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség. Az otthoni töltés legfeljebb 11 kilowattal mehet, amihez 9 óra kell.

A Taycan belső terét már korábban megmutatta a Porsche,

a kormánykerék mögött szélesvásznú kijelző mutatja a klasszikus öt számlapot, vagy amit szeretnénk itt látni.

A középkonzolra 10,9 colos érintőképernyő került, alatta egy másik kijelzőn lehet állítani a klímát, és még az utas is kapott egy képernyőt maga elé. A csomagtér mérete nem kiemelkedő, 366 literes, de az orrában is van egy 81 literes rekesz, és később Cross Turismo néven kombiként is jön a Taycan.

A bevezetésére már nem kell sokat várni, 2020-ban, méghozzá az év elején a kereskedésekben lehet a Taycan. A német árak már megvannak, a Turbóért 152 ezer eurót, a Turbo S-ért 185 ezer eurót kérnek, ez 50-60 millió forintnak felel meg.

A Taycan prototípusa már bizonyította a rátermettségét:

És ezt olvastad már?
Utcai sportautó volt, high-tech hibrid lett belőle: Honda Civic 2022