Komolyan gondolják a Porschénél, hogy riválist állítanak a Teslának. A Mission E tanulmányautó nem csupán káprázatosan néz ki, de a technikája is figyelemreméltó.

Mission E a neve a Porsche tisztán elektromos hajtású tanulmányautójának, és ez mindent elmond arról, hogy a németek komolyan gondolják a villanyautózást. A Tesla sikere megmutatta, hogy az elektromos autók nem csak környezettudatosak, hanem kimondottan menők és élvezetesek is tudnak lenni. Ezt tökéletesítené a Porsche.

Már a formája is bámulatos, mintha a következő generációs Panamera állna előttünk, és nem kételkedünk abban, hogy a szériagyártású változat is hasonlóan szemet gyönyörködtető lesz. A Mission E négyajtós limuzin létére olyan izmos kiállású, mint a Porsche sportautói, és az arányai is nagyon rendben vannak.

De a technikája is előremutató lesz. Az első és a hátsó kerekeket is elektromotor mozgatja, így a 600 lóerős Mission E a sportkocsikkal, és természetesen a Model S-sel is felveszi a versenyt. 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és itt még nem fogy ki belőle a szusz, 12 másodperc alatt éri el a kétszázas tempót. Egyelőre ezt tudjuk róla:

Az akkumulátorokat a padlóban egyenletesen helyezték el, így a súlypontja alacsony, a súlyelosztása pedig fele-fele az első és hátsó kerekeken, ami tökéletes belépő a remek vezethetőséghez. A Mission E lesz az első elektromos autó, aminek nagyfeszültségű rendszere 800 voltos, duplája a mai e-autókénak, így 15 perc alatt 400 kilométeres töltöttség érhető el vele.

Ha mindez a Porschékra jellemző minőséggel és vezethetőséggel párosul, akkor a Teslának tényleg nehéz napjai jönnek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés