1948. június 8-án kapta meg az engedélyt az első számú 356 Roadster, ezzel pedig megszületett a Porsche márka. A hetvenötödik évfordulóra múltidéző tanulmányautót mutattak be, a Vision 357-et.
Mielőtt kitört volna a második világháború, Ferry Porsche több Type 64-est is tervezett az 1939-es Berlin és Róma között tartott hosszútávú autóversenyre, melyet végül nem rendeztek meg. Szűk tíz évvel később jegyezték be az osztrák hatóságok a 356 No. 1-est, mely egy csővázra épülő, nyitott, középmotoros sportautó.
Ezzel szemben a szériagyártású 356-os már a Volkswagen Bogárhoz hasonlóan farmotoros és kupé karosszériájú autó lett.
Alapjait is a Bogártól kölcsönözte, így a motortérben és a futóművében is akadnak közös pontok, de a Porsche alaposan áttervezte a szinte bárki számára elérhető autót, hogy gyorsabb és élvezetesebben vezethető legyen. Karosszériáját Erwin Komenda tervezte és az első darabok még az ausztriai Gmündben készültek, majd a gyártás és a vállalat Stuttgartba költözött.
Négyhengeres, léghűtéses motorja és szűk utastere azonban a 60-as évekre már nem volt olyan csábító, ezért a Porsche szintet lépett és bemutatták a hathengeres, minden tekintetben nagyobb és erősebb, önálló műszaki alapokra épült 911-et.
Most a Vision 357-tel azt mutatják meg, hogy milyen volna a jövő 356-os Porschéja.
Megtartották a kompakt méretet és az eredeti 356-os arányait, gömbölyű formáját és buborék jellegű utaskabinját. A tanulmányautó részletei azonban már a Porsche új formanyelvére utalnak, melyek meghatározzák majd az elkövetkezendő éveket. Ilyen új megoldás a fényszórók elrejtése, melyek megtartották a kerek formát, de szinte láthatatlanná olvadnak a karosszériában. Központi anyás magnézium felnijei azokra az időkre mutatnak, amikor a 356-osok dobfékkel ellátott felnikkel gurultak.
Feketére fényezett tetőoszlopa miatt olyan, mintha a szélvédő átfolyna az oldalablakokra, így sisakot formáz az utascella. Hátulján szintén rejtettek a lámpák, a hűtőrács függőleges lamellái pedig a diffúzorig folynak le. Ma ismét nagy divat a szürke szín, a Vision 357-es kéttónusú fényezése azonban az 50-es éveket idézi, amikor szintén népszerűek voltak ezek az árnyalatok.
Természetes rosttal erősített műanyag elemeit a Flax mezőgazdaságból származó szálakkal készíti.
Futurisztikus karosszériája alatt a Vision 357 valójában egy 500 lóerős 718 Cayman GT4 RS, melynek 4,0 literes, hathengeres, szívó bokszermotorját fenntartható üzemanyagra állították át.
Ez is érdekelhet: