1948-ban, június 8-án készült el az első Porsche sportkocsi, a 356-os legelső példánya. Az eredeti darabot már olyan sokszor és sokféleképpen módosították, hogy nem lehetett az állapotát visszaállítani, ezért gondos munkával építettek egy újat.
Friedrich Weber bádogosmesternek 1948-ban két hónapba telt, mire elkészült a legelső Porsche 356 karosszériájával. A márka első sportkocsija, ami útjára indította a legendát, ezt követően kalandos utat járt be. Az évek során többször is gazdát cserélt, közben néha összetörték, helyrehozták, átépítették, modernizálták. Mostanra olyannyira megváltozott, hogy már a gyáriak szerint sem lehetséges az eredeti állapotának a visszaállítása. Úgy döntöttek ezért, hogy építenek belőle egy újat.
Először is elkészítették az eredeti példány virtuális háromdimenziós modelljét, és felvitték a gépre az eredeti tervrajzokat és fényképeket is. Ebből készültek el ismét a legelső 356-os immár modern tervei, amelyek alapján újra legyártották a karosszériát. Ugyanígy jártak el a fényezéssel is. Mivel az eredeti példányt többször újrafestették, a műszerfal hátsó részén fedezték fel a legelső réteget, ami a képeken látható világoskék volt, ezért ezt keverték ki újra a festéshez.
A replika legalább olyan gondossággal készült, mint az első Porsche 356. De hiába tehették volna meg, nem igazi autót építettek, hanem csak egy makettet, ezért motor nincs benne. A hátsó része tehát üres, de az első futómű és a kormánymű a Volkswagen Bogárból származik, akárcsak a legelső Porschéken. A „No. 1” most világkörüli turnéra indul, ott lesz a goodwoodi fesztiválon, július közepétől szeptemberig pedig a Porsche-múzeumban nézheted meg.