Ha azt gondoltad, hogy a villanyautózás csúcsa a Tesla Model S, akkor a Quant e-Sportlimuzintól szóhoz sem fogsz jutni.

Újratölteni pedig alig telik több időbe, mint egy normál autót, hiszen a hagyományos elektromos autókkal (például az általunk is tesztelt Nissan Leaffel) ellentétben a tüzelőanyag-cellát nem konnektorból kell feltölteni, hanem az akkumulátorban lévő használt elektrolitokat kell frissre cserélni. A technológia további előnye, hogy a lítium-ion akkumulátorral ellentétben a tüzelőanyag-cella lényegében sohasem használódik el, és jóval strapabíróbb is a ma használt technikáknál.

A Lichtensteini Nanoflowcell által a Genfi Autószalonon bemutatott tanulmányautó teljesítménye tulajdonképpen egy szupersportautóéval vetekszik: a felfelé nyíló ajtajaival távolról az Opel Monza tanulmányra emlékeztető Quant e-Sportlimuzin (tanuljuk meg ezt a nevet) kerekeibe épített négy elektromos motor 925 lóerős összteljesítményre képes, amelyhez 11 600, azaz tizenegyezer-hatszáz Nm nyomaték társul, így a kocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig a gyártó szerint 380 km/h körül van. Ez egy villanyautótól már önmagában is szinte hihetetlen teljesítmény, úgy meg különösen, hogy ha tudjuk, hogy az e-Sportlimuzin paraméterei a Bentley Continentalhoz közelítenek, hiszen egy 2,3 tonnás és 5,25 méter hosszú autóról van szó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés