Gigantikus méretű, igazi amerikai pickup a Ram 1500 REV, mely alatt hatalmas akkumulátor van, hogy nagy távokat tehessen meg egyetlen feltöltéssel. A Stellantis csoport első elektromos platósa minden tekintetben a lehető legtöbbet ígéri.
Amerikában továbbra is töretlen a pickupok népszerűsége, melyek között mostanra egyre szaporodnak az elektromos hajtású változatok. A Stellantis csoport első autója a műfajban a Ram 1500 REV, melynek izgalmas műszaki tartalma komoly gyorsulást, elképesztő hatótávot és gyors töltést tesz lehetővé.
Sziluettje egyértelműen hozza a nagy platósok jellegzetességét, tehát a gépháztető mögött tágas utastér, majd a raktér következik.
Részleteiben viszont egyértelműen újat hoz a belsőégésű motorral szerelt Ramekhez képest a jellegzetes menetfénnyel világító LED-es fényszóróival és a világító emblémával az orrán. Hűtőmaszk helyett csupán a lökhárítójában van néhány nyílás, továbbá a V8-as helyén több mint 420 literes csomagtartó van. Természetesen a platója is lehet fedett, de a két oldalán található zárható fiókokba szintén lehet apróbb eszközöket vagy más holmikat pakolni.
Utastere egyértelműen jelzi, hogy az elektromos Ram nem munkagép. Kényelmes bőrfotelek vannak a vezető és utasa alatt, hátul pedig mintha egy kanapét toltak volna a beltérbe. Panoráma üvegteteje a hátsó utasok fölé is nyúlik, így mindenütt világosság van a kabinban, mely a villanyos Chevrolet Silverado-val ellentétben nem nyitható egybe a raktérrel.
Műszerfalán egyszerre érvényesül a funkcionalitás és a digitalizáció.
12,3 colos képátlójú képernyő mutatja a vezetőnek a legfontosabb adatokat a kormány mögött, a középkonzolon pedig egy álló formátumú, 14,5 colos érintőkijelzőről kezelhető a szórakoztatórendszer és az autó különböző funkciói. Nem kell azonban mindenért a menüben mászkálni, mert az irányválasztó mellett a legfőbb funkcióknak - mint a hangerő és a hőmérséklet - saját gombja van.
Ezeken túl a belső tükör is digitális, valamint az utas oldalán is van egy 10,25 colos érintőképernyő, melyen a menetadatok mellett a navigáció és az autó kameráinak képe is megjeleníthető. Mivel ez nem látszik a vezető pozíciójából, ezért szórakoztató funkciók is futhatnak a kis kijelzőn.
Más villanyautókat vagy akár egy egész háztartást ellát árammal az elektromos Ram.
Tengelyenként egy 250 kW-os teljesítményű villanymotorral összkerékhajtású a Ram 1500 REV, melyből kizárólag a hátsó is hajthatja az autót. A rendszer teljesítménye 654 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 840 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul.
6350 kg-ot vontathat, a terhelhetősége pedig 1225 kg, tehát egy Mazda MX-5-öst simán el lehetne hordani a platóján, ha kicsit nagyobb volna. Legtöbb esetben másodlagos a hasonló pickupok terepjáró képessége, ez itt sincs másképpen, de azért azt elárulták, hogy több mint 60 centiméter a gázlómélysége.
Kétféle akkumulátorral rendelhető kezdetben az elektromos Ram, melyek közül a kisebbik 168 kWh-s és 563 km hatótávot ígér, a nagyobbik pedig 229 kWh-s és egy feltöltéssel akár 805 kilométert is képes megtenni az amerikai mérési szabvány szerint. A 800 voltos rendszerrel akár 350 kW-tal is tölthető, így 10 perc alatt közel 180 kilométerrel nő a hatótávja.
Adaptív lengéscsillapítók és légrugós futómű mellett önvezető funkció teszi pihentetőbbé az utazást.
Hagyományos kulcs mellett akár mobiltelefonról is nyitható, valamint indítható az elektromos Ram, aminek fedélzetén a 23 hangszórós Klipsch Reference Premiere hifi gondoskodik a tökéletes hangzású szórakoztatásról.
Amerikában sem lesz könnyű dolga a Ramnek, mert az elektromos pickupok piacán olyan ellenfelek vannak, mint az egyre népszerűbb Ford F-150 Lightning, a Chevrolet Silverado EV, a Rivian R1T és ott a GMC Hummer is.
Ez is érdekelhet: