Az új Range Rover első ránézésre alig különbözik az elődjétől, de nem is tévedhetnénk ennél nagyobbat. Az ötödik generáció még jobb luxusautónak ígérkezik, ami műszaki téren is fejlődött, V8-as és elektromos változata is lesz.

Itt a Range Rover ötödik generációja, ami csak első pillantásra ugyanolyan, mint az elődje. A dizájn valóban a korábbi modell evolúciójával született, de az alumínium lemezek alatt vadonatúj technika dolgozik, és a belső tér is modernebb és fényűzőbb lett. A Range Rover tartja a lépést a korral, lesz teljesen elektromos változata, de egyelőre a V8-as is velünk marad.

Az újdonságot tehát első ránézésre Range Rovernek ismered fel, de letisztultabb lett a forma, mintha az elődje tanulmányváltozata került volna gyártásba.

A fekete ablakoszlopokkal lebegni látszó tető és a süllyesztett kilincsek is szebbnek láttatják, és hozzájárulnak a 0,30-as Cw-értékhez. A hátsó részen a legnagyobb a változás, ahol a fekete keretbe rejtették a lámpákat.

Az akár 23 colos kerekeken gördülő új Range Rover még nagyobb lett az elődjénél.

A vadonatúj padlólemezre épülő autó továbbra is kétféle hosszúsággal készül, a hossza öt centivel 5,05 és 5,25 méteresre nőtt, a tengelytávja 7,5 centivel 3,00 és 3,20 méteresre növekedett. A 80 százalékban alumínium karosszériája pedig 50 százalékkal merevebb az elődjénél.

Az ötödik generáció technikája csúcsmodellhez méltó, például széria a légrugózás, az első és hátsó kerekekhez is került 48 voltos aktív stabilizátor, ami jobb útfekvést garantál még a fokozott off-road képességek mellett is. Az új Range Rover

hátsókerék-kormányzást is kapott, ezzel a fordulóköre 11,37 méterre csökkent, ami kitűnő egy ekkora monstrumnál.

A kor szellemének megfelelően az új Range Rover tisztán elektromos változatban is kapható lesz,

de ennek fejlesztése még nem fejeződött be, a bemutatója 2024-ben várható. A jelenlegi kínálat azonban bőven tartalmaz elektromosított modelleket, a háromliteres, soros hathengeres benzines és dízelmotoros modellek is 48 voltos mild hibrid hajtást kaptak.

A hathengeresek közül a benzinesek 360 és 400 lóerősek, a dízelek 249, 300 és 350 lóerősek, és érkezik a plug-in hibrid változat 440 és 510 lóerővel.

Az utóbbi elektromos hajtásáról a váltóba épített 143 lóerős villanymotor gondoskodik, a jókora, 38,2 kilowattórás akkumulátorról akár 100 kilométeren át, a feltöltése pedig 50 kilowattal egy órán belül megvan.

A kínálatban ugyanakkor a 4,4 literes biturbó V8-as motor is megmaradt,

530 lóerővel és 750 Nm maximum nyomatékkal, amivel a két és fél tonnás Range Rover 4,6 másodperc alatt gyorsul százra. Az összkerékhajtás aktívan osztja el a nyomatékot a kerekek közt, nem maradt el a hátsó differenciálzár sem, a gázlómélység is figyelemreméltó: 90 centiméter.

A belső tér sokkal modernebb lett, elég csak megnézni a 13,7 colos műszeregységet és az enyhén hajlított 13,1 colos érintőképernyőt.

A fedélzeten 8 USB-csatlakozó lehet, de az Android Auto és az Apple CarPlay vezeték nélkül működik, az Amazon Alexa segítségével adhatunk parancsokat, és a telefonunkat távirányítóként használva lehet parkoltatni az autót.

Az új Range Rover luxusautóként is jobban beválik, például a 35 hangszórós hifi aktív zajszűréssel teszi még csendesebbé,

a légtisztító rendszer pedig a kellemetlen szagok és baktériumok mellett a vírusokat is kiszűri – igen, még a Covidot is. A berendezésnél a környezettudatosságra is figyeltek a fenntartható anyagok megválasztásával.

A térkínálat királyi az új Range Roverben, a hosszabb változat már hétülésesként is rendelhető,

ahol a harmadik sor négy centivel magasabban van, hogy jobb legyen a kilátás. A két részben nyíló csomagtérajtó mögött öt üléssel 725 literes a poggyásztér, és hét ülés mögött is marad 229 liter. A csúcsmodellben két fotel kerül a második sorba, két 11,4 colos képernyővel.

A Jaguar Land Rover többi modelljéhez hasonlóan az új Range Rovert is személyre lehet szabni a Special Vehicle Operations részleg segítségével,

az SV kivitelhez például egyedi mintás fabetétet vagy kerámiából készült kapcsolókat is lehet kérni.

A Range Rover gyártása a cég solihulli üzemében folyik majd, a jövőre érkező újdonság már rendelhető.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A kipörgő kerekért és a kézifékes kanyarért is büntetnek ezentúl a rettenetes baleseti statisztikájú Romániában