A zseniális tervező Adrian Newey egyik utolsó munkája a Red Bullnál nem egy Formula–1-es autó, hanem az F1-esek technikáját idéző szupersportautó, az RB17, amivel az F1-esekéhez hasonló köridőt lehet menni.

2021-ben kezdődött a Red Bull szupersportautójának fejlesztése, éppen akkor, amikor Max Verstappen az első világbajnoki címét szerezte, most pedig már úton van a negyedik felé. A csapat F1-es versenyautóihoz hasonlóan az RB17-nek a tervezése is Adrian Newey nevéhez fűződik, aki azt állítja, hogy a halandóknak ennél közelebb nem lehet kerülni a Formula–1-hez.

Mindenesetre a technikája valóban az F1-et idézi, kezdve a 4,5 literes V10-es Cosworth-motorral,

ami már önmagában is 1000 lóerős, és amit egészen 15 ezres fordulatszámig lehet kihúzatni. A hatfokozatú szekvenciális váltóba pedig, mint a Formula–1-ben is, egy 200 lóerős elektromotort építettek, így lett hibrid pályagép a Red Bull szuperautója.

Még nem tudni, hogy milyen gyorsulásra képes, de sokat sejtet, hogy az 1200 lóerős teljesítményéhez mindössze 805 kilogrammos tömeg társul. Adrian Newey szerint az RB17-hez nem kell autóversenyzőnek lenni, hogy a pályán fantasztikus élményt nyújtson,

és ha értő kezekbe kerül, akkor a Formula–1-es autókéhoz hasonló köridőket lehet menni vele.

Mégis hogyan lehetséges, hogy az F1-es pilótákon kívül más is el tudja vezetni a Red Bull pályagépét? Mindennek a kulcsa az aktív futómű, amit a Formula–1-ben ’94-től nem megengedett, ez az adaptív kipörgésgátlóval együtt egyszerűbben vezethetővé teszi egy versenyautónál.

Nem lesz gond az útra tapadásával sem, 240 km/óránál 1700 kilogramm leszorítóerőt termel.

350 km/óra körül lesz a végsebessége az öt méter hosszú, két méter széles pályagépnek, amit a goodwoodi fesztiválon mutattak meg először, de még egyáltalán nincs kész. Belseje még kidolgozás alatt áll, a viselkedését Max Verstappen bevonásával

egyelőre szimulátoron tesztelik, és első példányok csak jövő nyáron futnak a tesztpályákra.

Kétüléses, de közútra nem lehet vele hajtani, és ötmillió angol fontba kerül, ami több mint 2,3 milliárd forintnak felel meg, mégis gazdára fog találni mind az ötven példány, amit a Red Bullnál építenek. Miért lett éppen RB17 a neve? A Covid idején az F1-es autók számozása éppen kihagyta ezt a nevet, de ezzel a szuperautóval teljes lett a sorozat.

Ez is érdekelhet:

Formula–1-es technikát visz a közútra az 1063 lóerős Mercedes-AMG One

A Mercedes végre elkészült az F1-es motorral hajtott hibrid szuperautóval.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
30% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés