A Renault nagyon eltalálta, hogy mire vágynak a vevők, a Captur a kategóriája kedvence lett az európai piacon. Most pedig eljött az idő, hogy egy teljesen új generációt mutassanak be belőle, ami konnektorról tölthető hibridként is jön.
2013-ban a Renault nagyot dobott a Captur első generációjával, ami azóta az európai piac kedvenc kis crossoverének számít. Az új Clio bemutatása után pedig itt volt az ideje, hogy a Captur is teljesen megújuljon. A most leleplezett második generációt azonnal felismered, mégis minden részlete új. A fényszórókon kívül már a hátsó lámpák is C-alakban világítanak, ami a Renault jellegzetessége lett az utóbbi időben.
Az új Captur nagyobb is lett, mint a kifutó modell,
a hossza 11 centivel 4,23 méteresre, a szélessége két centivel 1,8 méteresre nőtt, és néhány milliméterrel magasabb is lett. A 2,64 méteres tengelytávja két centivel nagyobb, és az utasteret is tágasabbnak ígérik. A 16 centis sínen eltolható hátsó ülésekkel a csomagtartó mérete akár 536 liter is lehet, és az utastérben további 27 litert adnak ki a pakolórekeszek.
Nagyobb és jobb kiállású tehát az új Captur, ami továbbra is nagyon divatosan néz ki.
A karosszériát eltérő színű tetővel is lehet rendelni, összesen 90-féle kombinációban kérhető az autót, akár elegáns Initiale Paris kivitelben is. Az utastér hétféle hangulatban készül, a változatok száma itt 18, és akkor a nyolcféle színben állítható hangulatfényről nem is beszéltünk. A kerekek a felszereltségtől függően akár 18 colosak is lehetnek.
A motorok kínálata az új Clióból lehet ismerős,
az alapot a háromhengeres, turbós 1.0 TCe jelenti majd 100 lóerővel és 160 Nm nyomatékkal, ötfokozatú kézi váltóval. A Captur a négyhengeres 1.3 TCe-vel is elérhető, 130 és 155 lóerővel, 240 és 270 Nm nyomatékkal, a kézi váltó itt már hatfokozatú, az előbbihez opció, az utóbbihoz széria a hétfokozatú duplakuplungos váltó. A Captur dízellel is jön, az 1,5 literes négyhengeres 95 vagy 110 lóerős lehet.
A legnagyobb dobás a konnektorról tölthető hibrid változat lesz, ami 2020-ban érkezik.
Az E-Tech egy 1,6 literes, benzines szívómotort és egy elektromotort kap, a teljesítménye egyelőre még nem ismert, de azt már tudjuk, hogy a 9,8 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 135 km/óráig képes tisztán elektromosan haladni, legfeljebb 45 kilométert, de városban ez akár 65 kilométer is lehet. A zöld rendszámos Captur ezzel akár kizárólag elektromosan is hajtható.
A berendezés az új Clio mintájára készült,
a számlapokat 7 vagy 10,2 colos képernyő vetíti, a középkonzol tetejére pedig 7 vagy 9,3 colos érintőképernyő kerül, az utóbbi álló formátumú, és a Renault legújabb rendszere fut rajta. A fényszórók teljesen LED-esek lehetnek, a felszereltségnek szinte önvezető rendszer, felülnézeti képet adó kamera, önállóan parkoló asszisztens és Bose hifi is a része lehet.