A sikere még nem indokolja, de a Renault hamarosan leváltja a Cliót, az ötödik generációról most kezdték el adagolni az információkat. Elsőként a belsejét nézhetjük meg, ami teljesen eltér az eddigitől, és minden téren szintet lép.
1990 óta a Clio a Renault sikermodellje, az előző négy generációjából eddig 15 milliót adtak el. A jelenlegi széria 2012-ben jelent meg, és még mindig nagyon népszerű, Európa legnagyobb számban eladott kisautójának számít, csak 2018-ban 365 ezret vettek belőle. Nem lenne rá nagy szüksége, de eljött az ideje, ezért a Renault most teljesen megújítja a típust.
A külsejét még nem fedték fel, de belülről már láthatjuk az újdonságot, ami óriási előrelépést jelent. Teljesen áttervezték a belsőt, az eredmény olyan látványos és modern lett, hogy akár egy kategóriával feljebb is megállná a helyét.
A konkurensek közt a legnagyobb képernyőket ígéri a Clio, aminek a stílusos berendezése nyolcféle színben rendelhető.
Nem lehet nem észrevenni a középkonzol tetején lévő 9,2 colos, álló formátumú képernyőt,
ami nagyobb, mint ami a Talismanban van, a rajta lévő rendszert is teljesen áttervezték. A műszeregységet is kijelzővel helyettesítették, szériában 7 colos, felárért 10 colos a színes képernyő, az utóbbi akár a navigációs rendszert is mutatja.
A hagyományos kéziféket elektromosra cserélték, ami további helyet szabadított fel a belsőben, a klímaberendezés három fém forgókapcsolója, benne a kijelzőkkel a Kadjarból lehet ismerős.
Nem maradhat el az okostelefon-tükrözés, a vezeték nélküli telefontöltés, a fűthető ülés és kormánykerék, vagy a parkolást segítő kamera sem.
Az új Clio már távolságtartó és sávtartó rendszerrel is kapható lesz, az újonnan fejlesztett padlólemezre épülő kisautót pedig hibrid hajtással is kínálják majd. A műszaki alapjára épül a Captur utódja, ami szintén idén érkezik, és hamarosan még több részletet is elárulnak a genfi autószalonon bemutatkozó kisautóról.