Három elektromos haszongépjárművet mutatott meg a Renault, melyek régóta bevált neveket vesznek fel, ezek alapját pedig frissen fejlesztették a Volvóval közösen.
Nagyon régóta nagy a dízelmotorok szerepe a haszongépjárműveknél, de a világ változásával egyre több elektromos furgon bukkan fel. Ezek sorába érkeznek a Renault és a Volvo közösen fejlesztett modelljei, melyeket eredetileg Flexis néven dobtak volna piacra, de most úgy tűnik, hogy a Renault logóval is kaphatóak lesznek.
Vannak bőven olyan felhasználási módok, ahol a hatótávnál sokkal fontosabb a zéró károsanyag-kibocsátás.
Évekkel ezelőtt lecsengett már a világot lakásba záró koronavírus járvány, de az olyan kényelmes megoldások, mint az otthoni munkavégzés vagy a házhoz szállított bevásárlás megmaradtak. Többek közt városi kiszállításokhoz elegendő hatótávval és a zéró emissziós zónákba problémamentesen behajtó furgonoknak egyre nagyobb szerep jutott.
Hosszú tengelytávval bőven hagy teret a kabinnak és a raktérnek is a Trafic E-Tech Electric, de az 1,9 méteres magasság megengedi, hogy akár mélygarázsokba vagy parkolóházakba is behajthasson. A Renault Clióéhoz hasonló fordulókör pedig szintén praktikus a szűkebb városi utcákban.
Látványosan összecsengő stíluselemei vannak az Estafette, a Goelette és a Trafic elektromos furgonoknak.
Menetfényük a szélvédő alatti fekete sávból világít, a főfényszóró pedig lejjebb helyezkedik el. A Trafic oldalát többször megtört ívek teszik egy kicsit izgalmasabbá, a Goelette praktikumát pedig a többféle felépítmény adja majd. A komplett platform műszaki részleteit és az egyes modellek utasterét csak később mutatja meg a Renault.
Mind közül a legizgalmasabb az Estafette, melynek apró részletei halványan utalnak az ötvenes évek végétől gyártott elődjére. A tolóajtós furgon 5,27 méter hosszú és 1,92 méter széles, a magassága viszont 2,6 méteres. Arányai miatt a rakterében akár egy 190 centiméter magas ember is tud sétálni, ezért kényelmes és ideális kiszállító lesz belőle.
Ez is érdekelhet:





