Kompakt méretű, de tágas és végtelenül formás furgont rajzoltak a Renault-nál, mely az Estafette modern átirata lesz, méghozzá elektromos hajtással.

Jegyet váltott, várakozott a peronon, aztán a Renault felült a retró vonatra, amin nagyon úgy tűnik, hogy nincsen fék. Ezt azonban senki nem bánja, hiszen a Renault Estafette koncepció legalább annyira lelkesítően menő a furgonok között, mint amennyire a Twingo tanulmányautója vagy a szériagyártású 5-ös lett.

Izgalmas részletekkel és mindenhol sárga utastérrel az elektromos Estafette olyan, mintha egy sci-fiből gurult volna ki.

Orrán büszkén világít a Renault logója, de a fényszórók is az emblémára emlékeztetnek. Hűtőmaszk helyett fedett panel van, mely mögött egy kis kijelzőn akár szövegek vagy üzenetek is megjelenhetnek, ez a megoldás köszön vissza az oldalajtókon is. Az ötvenes évek végén bemutatott Estafette furgonra a kör alakú menetfények emlékeztetnek leginkább, minden más sokkal inkább futurisztikus, mint retró.

Érdekes arányú szerzet az Estafette koncepció, melynek 4,87 méteres hossza és 1,92 méteres szélessége a Kangoo-hoz áll közel, de a 2,59 méteres magassága már a nagyobb furgonokhoz közelít. Szürke fényezése csak jobban kiemeli a kontrasztos sárga színt, mely a tetőpanelen és az utastérben jelenik meg. Két oldalsó tolóajtaja van, valamint a felfelé nyíló rolós fedél a hátulján.

Nagyméretű szélvédő mögött, végeláthatatlan sárga térben ül a vezető, előtte sok kijelzővel.

Egyetlen fix ülés a kabinban a kormánnyal szemben van, de van egy kihajtható is egy utasnak. Alapvetően azonban egyszemélyes az Estafette, a kialakítása pedig a csomagok könnyű ki- és bepakolását szolgálja, mint az amerikai filmekben látható csomagkiszállító autóknál. Műszerfalán két kijelző van és több praktikus tárolóhely, a tükrök digitálisak, ezeknek a kijelzője a tetőoszlopoknál van.

1959-ben mutatták be az eredeti Estafette-t és egészen 1980-ig maradt gyártásban, utódja a Trafic lett. Ebből a vagány tanulmányautóból néhány év múlva szériagyártású furgon lesz, mely akár a Renault és a Volvo által közösen alapított Flexis márka első terméke lehet.

Ez is érdekelhet:

Teniszezni hív az elektromos Renault 5 Roland Garros

Francia tenisztornát ünnepel a Renault limitált szériás 5-öse.

Megidézi a hetvenes éveket ezzel a sportkupéval a Renault

A hátsókerék-hajtású sportkupé így, ahogy van, mehet is gyártásba.

Kicsi, olcsó és végtelenül aranyos lesz az elektromos Renault Twingo

Megfizethető és valóban környezetbarát elektromos kisautó lesz a Renault Twingo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Meglepően sokat ment egy feltöltéssel a Volkswagen ID.7

Hathengeres turbómotorral már Európában is helyet követel a Ram 1500

További cikkeink a témában