Nagyon elkapták a retró vonalat a Renault-nál, hiszen azok után, hogy hamarosan elektromos autóként érkezik az utakra a Renault 5, és állítólag úton van a Renault 4 és a Twingo modern kiadása is, most meglepő módon egy régi sportkupéját húzta elő a francia márka.
A hetvenes években olyan sportkupék mentek nagyot a piacon, mint a Ford Capri és az Opel Manta. Az előbbi nevét nemrég kapta meg egy elektromos crossover, és az utóbbival is éppen ez a gyártója terve. De nem minden sportkupéból lesz crossover, remek példa erre a Hyundai által koncepcióként felvillantott N Vision 74, és az idei párizsi autószalonra készült modern Renault 17 is.
Nem tartozik a francia márka legismertebb típusai közé a Renault 15 és 17, amiket 1971-ben mutattak be
a párizsi autószalonon, mint a Renault első két fronthajtású sportkupéját. A műszaki tartalmuk ugyan a nálunk leginkább Daciaként ismert Renault 12-ből származik, de a két kupé a korszakra jellemző formájú karosszériát kapott, amit Gaston Juchet tervezett.
Legizgalmasabb változata a Renault 17 Gordini volt, amit 1,6 literes, 108 lóerős befecskendezős motorral szereltek, ennek a végsebessége elérte a 180 km/órát. Az olcsóbb Renault 15-ből több mint kétszázezer, a feljebb pozícionált 17-ből közel százezer példányt gyártottak, majd
1979-ben a két modellt egyszerre váltotta fel a modernebb, karakteresebb Fuego.
Miután a Renault nagyon ráérzett, hogyan lehet modern formába önteni a Renault 5-öst, és koncepcióként a modernizált Twingo is sikert aratott, ezúttal a Renault 17-est gondolták újra, és a francia dizájner Ora-ïto közreműködésével kiváló munkát végeztek.
Szerencsére nem lett belőle crossover, ez egy retró stílusú igazi sportkupé, ami történetesen elektromos hajtású.
Remekül eltalált arányaira magyarázat, hogy a modern koncepcióautó karosszériája hűen követi az eredetit,
az ajtókat és ablakokat egyenesen abból vették át. A jobb útfekvés, és persze a dögösebb kinézet érdekében azonban 17 centivel kiszélesítették, az eredeti kerek fényszórókat szűkre szabott fénycsíkokra cserélték, a régi francia autókra jellemző sárga színben, amivel még menőbb lett.
Nem lehet sok bajunk a vezethetőségével sem, hiszen az új Renault 17-ben egy 270 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, a karbonból készült karosszériával pedig sikerült 1400 kilogrammon tartani a tömegét. Barna festésével harmonizáló belső hangulatával és klasszikus felnijeivel a Renault retró sportkupéja szerintünk így, ahogy van, mehetne gyártásba – de sajnos csak egyedi koncepció marad.
Ez is érdekelhet: