Nagyot ütött a Hyundai egy éve bemutatott, retró stílusú sportautó-koncepciója, és most felröppentek a hírek, hogy hamarosan a jól ismert Pony néven kerülhet gyártásba egy hasonló modell.
Minden a Pony Coupéval kezdődött. A Hyundai a hatvanas évek óta gyártotta a Ford Cortina licencváltozatát, és mivel akkoriban a koreai autóipar még gyerekcipőben járt, nem voltak meg az eszközeik saját modell tervezésére, ezért az első sorozatgyártású típus megalkotására az Italdesign stúdiót kérték fel.
Giorgetto Giugiaro a hetvenes évek divatjának megfelelő ék alakú karosszériát rajzolt a Pony Coupé Concept számára,
amit 1974-ben mutattak be. A kupé végül nem jutott el a sorozatgyártásig, a Pony azonban beindította a Hyundai történetét, és láthatod, hol tart ma a márka. A nevet egészen a kilencvenes évekig használták, az Elantra váltotta le.
A Hyundai mostanában egyre gyakrabban idézi fel a kezdeteket, elég csak arra gondolni, hogy az első Pony formája által ihletett Concept 45 tanulmányautó retró stílusú szögletes formája került végül gyártásba az Ioniq 5-tel, és mekkora sikert aratott.
Az Ioniq 5 egyszerre nosztalgikus és futurisztikus kockaformája pedig nagyon bejött a márkának.
A Hyundai időközben az eredeti Ponyból is csinált egy modernizált elektromos koncepciót,
az igazán nagy dobása azonban a 2022-ben bemutatott N Vision 74 volt, a hetvenes éveket idéző sportautó tanulmánya, jövőbemutató üzemanyagcellás hajtáslánccal. Óriási sikert aratott, meglepődnénk, ha nem került volna szóba, hogy valóra válik.
Nem véletlenül emlékeztet egy kicsit a DeLorean formájára, hiszen Giugiaro maga is a hetvenes évekbeli Pony Coupé vonalaiból inspirálódott a Vissza a jövőbe filmekkel halhatatlanná vált sportkocsi tervezésénél. Most pedig felröppentek a hírek, hogy éppen
Pony néven kerülhet gyártásba a fantasztikus N Vision 74 szériaváltozata.
Május végére Pony Day néven hirdetett bemutatót a Hyundai, ami mindennél többet sejtet. Az eredeti Pony Coupé tanulmányautó egyébként az idők során elveszett, ezért a Hyundai megbízta Giugiaro jelenlegi stúdióját, hogy építse újra. Nem lennénk meglepődve, ha mellette egy gyártásba kerülő sportkupét is felvillantana a koreai márka.
Ez is érdekelhet: