Nem feledte el a retró vonalat a Hyundai, a legújabb tanulmányautójának stílusa a hetvenes-nyolcvanas éveket idézi, de a villámgyors N Vision 74 szupermodern hidrogén-üzemanyagcellás elektromos hajtást kapott.
Jól tudja a Hyundai, hogy az elektromos autók világában mivel lehet megdobogtatni az ember szívét: a hetvenes-nyolcvanas éveket idéző retró stílussal. A klasszikus Pony és Grandeur modernizált elektromos változata mellett ezt a vonalat folytatta a Concept 45 is, ami az 1974-ben bemutatott Pony Coupénak állított emléket, és amiből az Ioniq 5 formája megszületett.
Most egy ennél is izgalmasabb tanulmányautót leplezett le a Hyundai.
Az N Vision 74 formáját szintén az Ioniq 5-höz ihletet adó Pony Coupé Concept inspirálta,
ez jól látszik a pixeles fényszórókon és a tető vonalvezetésén. A kupéformája miatt még a DeLorean vonalait is bele lehet látni, és nem véletlenül, a Pony Coupéhoz hasonlóan azt is Giorgetto Giugiaro tervezte.
A 4,95 méter hosszú, két méter széles és 1,33 méter magas tanulmányautó ugyanakkor ultramodern technikát kapott. Nem egyszerűen elektromos hajtású, hiszen az energiának csak egy része származik a 62,4 kilowattórás akkumulátorból. A többiért a fedélzeten lévő
85 kilowattos hidrogén-üzemanyagcella felel, ami 600 kilométerre növeli a kombinált hatótávot.
Sportautónak is figyelemreméltó a Hyundai N Vision 74, hiszen a két elektromotorja együtt 680 lóerős
teljesítményre képes, 900 Nm a maximum nyomatéka, és kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, ezért is driftel olyan szépen a képeken. Azt nem árulták el, hogy mennyi idő alatt gyorsul százra, de azt igen, hogy 250 km/óra a végsebessége.
A dizájnja láttán azt mondjuk, hogy az N Vision 74 akár ebben a formában mehetne gyártásba,
de erre sajnos nincs sok esély, a Hyundai újdonsága ugyanis egy látványos show car, az üzemanyagcella fejlesztéséhez használt prototípus, de nem egy új modell előzetese. A vele együtt bemutatott RN22e azonban jó eséllyel valóra válhat, mint az Ioniq 6 sportos N változata.
Ez is érdekelhet: