A Hyundai retró-futurisztikus sorozatának következő tagja a márka első nagyautója, a Grandeur alapjára épült. Az elektromos hajtással modernizált limuzinban még szivartartó is helyet kapott.

Nem tartozik az évszázados múlttal rendelkező márkák közé, de azért jó ideje világszerte is ismerik a Hyundai nevét. A legnagyobb autógyártók közé lépett koreai márka pedig idejét látta annak, hogy leporolja a kezdeteket jelentő modelleket, amelyek az eredeti stílusukat megőrizve egészen modern részletekkel születnek újjá.

Minden az első eleve elektromosnak tervezett Hyundai, az Ioniq 5 bemutatásával kezdődött,

amelynek karakteres formáját a márka legelső modellje, a Giorgetto Giugiaro által tervezett Pony Coupé koncepcióautó ihlette. A dizájn sikerét látva a Hyundai elővette a Pony első szériájának egyik példányát, és meglepően dögös elektromos autót épített belőle.

Most pedig itt a Hyundai retró-futurisztikus sorozatának második tagja, amely a márka első nagyautóját eleveníti fel. A nyolcvanas években a koreai piacon a Daewoo uralta ezt a kategóriát, de

a ’88-as szöuli olimpia közeledtével a Hyundai is meg akarta mutatni, hogy mire képes,

ezért összefogott a Mitsubishivel, hogy megtervezze első saját nagyautóját.

1986-ban jelent meg a Hyundai Grandeur, mint a Mitsubishi Debonair testvérmodellje,

a japán gyártótól származó négyhengeres és V6-os motorokkal. A Grandeur rövidesen népszerűvé vált a koreai piacon, később az Egyesült Államokban is kaphatóvá vált, jelenleg a hatodik generációja készül, és csak a Genesis érkezése miatt szorult ki több országból.

A Hyundai nem egyszerűen felújított egy példányt, hanem őrülten menő nyolcvanas évekbeli időutazót faragott belőle.

A Heritage sorozatba érkező Grandeur menő pixeles lámpákat, képernyővel teli műszerfalat, valamint burgundivörös bársonnyal és nappabőrrel borított kagylóüléseket kapott, a hajtása teljesen elektromos.

A márka szöuli élményközpontjában kiállított modernizált Grandeur csak egyetlen példányban készült, akárcsak a Pony, pedig szerintünk több érdeklődő is akadna ezekre a retró-futurisztikus elektromos autókra.

Ez is érdekelhet:

Nahát, a Hyundai jobb elektromos Golfot csinált, mint a Volkswagen!

Féltem tőle, hogy egy túlfújt geg lesz, de nem. A Hyundai Ioniq 5 a retrós, kockás dizájnmáz alatt egy kiváló, élhető, jól használható mindennapi villanyautó.

Mutatjuk az első képeket a Hyundai Ioniq 7-ről

Nagy elektromos SUV-t készít a Hyundai.

És ezt olvastad már?
Lewis Hamilton rendesen kipróbálta ezt a Skyline GT-R-t
.