A Hyundai retró-futurisztikus sorozatának következő tagja a márka első nagyautója, a Grandeur alapjára épült. Az elektromos hajtással modernizált limuzinban még szivartartó is helyet kapott.
Nem tartozik az évszázados múlttal rendelkező márkák közé, de azért jó ideje világszerte is ismerik a Hyundai nevét. A legnagyobb autógyártók közé lépett koreai márka pedig idejét látta annak, hogy leporolja a kezdeteket jelentő modelleket, amelyek az eredeti stílusukat megőrizve egészen modern részletekkel születnek újjá.
Minden az első eleve elektromosnak tervezett Hyundai, az Ioniq 5 bemutatásával kezdődött,
amelynek karakteres formáját a márka legelső modellje, a Giorgetto Giugiaro által tervezett Pony Coupé koncepcióautó ihlette. A dizájn sikerét látva a Hyundai elővette a Pony első szériájának egyik példányát, és meglepően dögös elektromos autót épített belőle.
Most pedig itt a Hyundai retró-futurisztikus sorozatának második tagja, amely a márka első nagyautóját eleveníti fel. A nyolcvanas években a koreai piacon a Daewoo uralta ezt a kategóriát, de
a ’88-as szöuli olimpia közeledtével a Hyundai is meg akarta mutatni, hogy mire képes,
ezért összefogott a Mitsubishivel, hogy megtervezze első saját nagyautóját.
1986-ban jelent meg a Hyundai Grandeur, mint a Mitsubishi Debonair testvérmodellje,
a japán gyártótól származó négyhengeres és V6-os motorokkal. A Grandeur rövidesen népszerűvé vált a koreai piacon, később az Egyesült Államokban is kaphatóvá vált, jelenleg a hatodik generációja készül, és csak a Genesis érkezése miatt szorult ki több országból.
A Hyundai nem egyszerűen felújított egy példányt, hanem őrülten menő nyolcvanas évekbeli időutazót faragott belőle.
A Heritage sorozatba érkező Grandeur menő pixeles lámpákat, képernyővel teli műszerfalat, valamint burgundivörös bársonnyal és nappabőrrel borított kagylóüléseket kapott, a hajtása teljesen elektromos.
A márka szöuli élményközpontjában kiállított modernizált Grandeur csak egyetlen példányban készült, akárcsak a Pony, pedig szerintünk több érdeklődő is akadna ezekre a retró-futurisztikus elektromos autókra.
Ez is érdekelhet: