Az első képek után nem sokkal részleteket is elárult a Hyundai a legújabb elektromos autójáról, az Ioniq 5 után érkező Ioniq 6-ról, ami az áramvonalas karosszériájának köszönhetően jóval nagyobb hatótávval büszkélkedhet.

A Hyundainál már az elektromos hajtásúvá alakított hibrid modellek, a Kona és Ioniq Electric is jól sikerültek, és ennél is többre hivatottak az eleve elektromosnak tervezett modellek, amelyek közül most jelent meg a második. A dizájnjával is feltűnést keltett Ioniq 5 után itt a folytatás, az Ioniq 6, ami az áramvonalas szedánok kategóriájába érkezik.

Azt már az elején kijelentették a Hyundainál, hogy az Ioniq-széria modelljei nem fognak hasonlítani egymásra,

és a karakteres kockaformájával hódító Ioniq 5 után az ívelt vonalvezetésű Ioniq 6 igazolja is ezt. A két modell azonban a Hyundai elektromos autói számára tervezett padlólemezre épül, ezért nem véletlen, hogy a tengelytávjuk egyformán 2,95 méter.

A méreteik azonban jelentősen különböznek egymástól, a 4,86 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,46 méter magas Ioniq 6 ugyanis

23 centivel hosszabb, de 14 centivel alacsonyabb is, mint a crossoverek közé sorolható Ioniq 5.

A csomagtartó méretét nem árulták el, de azt tudni lehet, hogy a hátsó szélvédő nem nyílik fel a fedelével együtt, akárcsak a Tesla Model 3-nál.

Az utastér berendezése az Ioniq 5-ben látott dizájnt követi, két 12 colos képernyővel, relaxációs módba dönthető ülésekkel és különleges hangulatvilágítással. Az 5-öshöz képest is újdonság, hogy az Ioniq 6-on

a visszapillantó tükröket kamerával helyettesítették, ennek képernyőit a műszerfal két szélére költöztették.

További különleges megoldás, hogy a kamera házába rejtették az oldalsó irányjelzőket, a fényszórók pixeljei pedig az Ioniq 5 hasonló megoldását idézik.

A Hyundai ezúttal részleteket is elárult az Ioniq 6-ról, és ebből kiderül, hogy az alapmodell 53 kilowattórás akkumulátort kap. Meglepő lehet azok után, hogy az Ioniq 5-nek 58 kilowattórás a belépő akkuja, de az áramvonalas karosszériájával

az Ioniq 6-nak még így is jobb a hatótávja, az energiafogyasztása ugyanis csak 14 kilowattóra száz kilométeren.
A drágább változatok 77,4 kilowattórás akkumulátort kapnak, egy vagy két elektromotorral,

ami hátsó- és összkerékmeghajtásos modelleket is jelent a kínálatban. A csúcsmodell 325 lóerőre és 605 Nm-re képes, ami 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, de azt hallottuk, hogy ennél is izmosabb N-es változat készülhet belőle, a Kia EV6 GT testvérmodelljeként.

A legjobb hatótávja nem ennek, hanem a nagyobb akkus, hátsókerék-meghajtásos modellnek lesz,

ami egy feltöltéssel 610 kilométert képes megtenni. Jóval többet, mint a legnagyobb hatótávú Ioniq 5, ami ugyanezzel a technikával, de kedvezőtlenebb aerodinamikájú karosszériával 507 kilométerre képes.

A 800 voltos elektromos rendszer mind a két Ioniqban közös, amivel egy megfelelő töltőnél 20 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékos töltöttséget elérni. Az Ioniq 5-höz hasonlóan az Ioniq 6-ban is lesz 230 voltos konnektor, és egy csatlakozóval áramforrásként is használható lesz az autó. A forgalmazása várhatóan 2023 elején indul.

Ez is érdekelhet:

Seven néven itt a Hyundai Ioniq 7 előzetese

Jókora elektromos SUV-vel készül a Hyundai.

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

A nyolcvanas évekből jött időutazó ez a menő Hyundai

Szivartartó is van az elektromos limuzinban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés