Az első képek után nem sokkal részleteket is elárult a Hyundai a legújabb elektromos autójáról, az Ioniq 5 után érkező Ioniq 6-ról, ami az áramvonalas karosszériájának köszönhetően jóval nagyobb hatótávval büszkélkedhet.

A Hyundainál már az elektromos hajtásúvá alakított hibrid modellek, a Kona és Ioniq Electric is jól sikerültek, és ennél is többre hivatottak az eleve elektromosnak tervezett modellek, amelyek közül most jelent meg a második. A dizájnjával is feltűnést keltett Ioniq 5 után itt a folytatás, az Ioniq 6, ami az áramvonalas szedánok kategóriájába érkezik.

Azt már az elején kijelentették a Hyundainál, hogy az Ioniq-széria modelljei nem fognak hasonlítani egymásra,

és a karakteres kockaformájával hódító Ioniq 5 után az ívelt vonalvezetésű Ioniq 6 igazolja is ezt. A két modell azonban a Hyundai elektromos autói számára tervezett padlólemezre épül, ezért nem véletlen, hogy a tengelytávjuk egyformán 2,95 méter.

A méreteik azonban jelentősen különböznek egymástól, a 4,86 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,46 méter magas Ioniq 6 ugyanis

23 centivel hosszabb, de 14 centivel alacsonyabb is, mint a crossoverek közé sorolható Ioniq 5.

A csomagtartó méretét nem árulták el, de azt tudni lehet, hogy a hátsó szélvédő nem nyílik fel a fedelével együtt, akárcsak a Tesla Model 3-nál.

Az utastér berendezése az Ioniq 5-ben látott dizájnt követi, két 12 colos képernyővel, relaxációs módba dönthető ülésekkel és különleges hangulatvilágítással. Az 5-öshöz képest is újdonság, hogy az Ioniq 6-on

a visszapillantó tükröket kamerával helyettesítették, ennek képernyőit a műszerfal két szélére költöztették.

További különleges megoldás, hogy a kamera házába rejtették az oldalsó irányjelzőket, a fényszórók pixeljei pedig az Ioniq 5 hasonló megoldását idézik.

A Hyundai ezúttal részleteket is elárult az Ioniq 6-ról, és ebből kiderül, hogy az alapmodell 53 kilowattórás akkumulátort kap. Meglepő lehet azok után, hogy az Ioniq 5-nek 58 kilowattórás a belépő akkuja, de az áramvonalas karosszériájával

az Ioniq 6-nak még így is jobb a hatótávja, az energiafogyasztása ugyanis csak 14 kilowattóra száz kilométeren.
A drágább változatok 77,4 kilowattórás akkumulátort kapnak, egy vagy két elektromotorral,

ami hátsó- és összkerékmeghajtásos modelleket is jelent a kínálatban. A csúcsmodell 325 lóerőre és 605 Nm-re képes, ami 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, de azt hallottuk, hogy ennél is izmosabb N-es változat készülhet belőle, a Kia EV6 GT testvérmodelljeként.

A legjobb hatótávja nem ennek, hanem a nagyobb akkus, hátsókerék-meghajtásos modellnek lesz,

ami egy feltöltéssel 610 kilométert képes megtenni. Jóval többet, mint a legnagyobb hatótávú Ioniq 5, ami ugyanezzel a technikával, de kedvezőtlenebb aerodinamikájú karosszériával 507 kilométerre képes.

A 800 voltos elektromos rendszer mind a két Ioniqban közös, amivel egy megfelelő töltőnél 20 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékos töltöttséget elérni. Az Ioniq 5-höz hasonlóan az Ioniq 6-ban is lesz 230 voltos konnektor, és egy csatlakozóval áramforrásként is használható lesz az autó. A forgalmazása várhatóan 2023 elején indul.

Ez is érdekelhet:

Seven néven itt a Hyundai Ioniq 7 előzetese

Jókora elektromos SUV-vel készül a Hyundai.

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

A nyolcvanas évekből jött időutazó ez a menő Hyundai

Szivartartó is van az elektromos limuzinban.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés