Az első képek után nem sokkal részleteket is elárult a Hyundai a legújabb elektromos autójáról, az Ioniq 5 után érkező Ioniq 6-ról, ami az áramvonalas karosszériájának köszönhetően jóval nagyobb hatótávval büszkélkedhet.
A Hyundainál már az elektromos hajtásúvá alakított hibrid modellek, a Kona és Ioniq Electric is jól sikerültek, és ennél is többre hivatottak az eleve elektromosnak tervezett modellek, amelyek közül most jelent meg a második. A dizájnjával is feltűnést keltett Ioniq 5 után itt a folytatás, az Ioniq 6, ami az áramvonalas szedánok kategóriájába érkezik.
Azt már az elején kijelentették a Hyundainál, hogy az Ioniq-széria modelljei nem fognak hasonlítani egymásra,
és a karakteres kockaformájával hódító Ioniq 5 után az ívelt vonalvezetésű Ioniq 6 igazolja is ezt. A két modell azonban a Hyundai elektromos autói számára tervezett padlólemezre épül, ezért nem véletlen, hogy a tengelytávjuk egyformán 2,95 méter.
A méreteik azonban jelentősen különböznek egymástól, a 4,86 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,46 méter magas Ioniq 6 ugyanis
23 centivel hosszabb, de 14 centivel alacsonyabb is, mint a crossoverek közé sorolható Ioniq 5.
A csomagtartó méretét nem árulták el, de azt tudni lehet, hogy a hátsó szélvédő nem nyílik fel a fedelével együtt, akárcsak a Tesla Model 3-nál.
Az utastér berendezése az Ioniq 5-ben látott dizájnt követi, két 12 colos képernyővel, relaxációs módba dönthető ülésekkel és különleges hangulatvilágítással. Az 5-öshöz képest is újdonság, hogy az Ioniq 6-on
a visszapillantó tükröket kamerával helyettesítették, ennek képernyőit a műszerfal két szélére költöztették.
További különleges megoldás, hogy a kamera házába rejtették az oldalsó irányjelzőket, a fényszórók pixeljei pedig az Ioniq 5 hasonló megoldását idézik.
A Hyundai ezúttal részleteket is elárult az Ioniq 6-ról, és ebből kiderül, hogy az alapmodell 53 kilowattórás akkumulátort kap. Meglepő lehet azok után, hogy az Ioniq 5-nek 58 kilowattórás a belépő akkuja, de az áramvonalas karosszériájával
az Ioniq 6-nak még így is jobb a hatótávja, az energiafogyasztása ugyanis csak 14 kilowattóra száz kilométeren.
A drágább változatok 77,4 kilowattórás akkumulátort kapnak, egy vagy két elektromotorral,
ami hátsó- és összkerékmeghajtásos modelleket is jelent a kínálatban. A csúcsmodell 325 lóerőre és 605 Nm-re képes, ami 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, de azt hallottuk, hogy ennél is izmosabb N-es változat készülhet belőle, a Kia EV6 GT testvérmodelljeként.
A legjobb hatótávja nem ennek, hanem a nagyobb akkus, hátsókerék-meghajtásos modellnek lesz,
ami egy feltöltéssel 610 kilométert képes megtenni. Jóval többet, mint a legnagyobb hatótávú Ioniq 5, ami ugyanezzel a technikával, de kedvezőtlenebb aerodinamikájú karosszériával 507 kilométerre képes.
A 800 voltos elektromos rendszer mind a két Ioniqban közös, amivel egy megfelelő töltőnél 20 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékos töltöttséget elérni. Az Ioniq 5-höz hasonlóan az Ioniq 6-ban is lesz 230 voltos konnektor, és egy csatlakozóval áramforrásként is használható lesz az autó. A forgalmazása várhatóan 2023 elején indul.
Ez is érdekelhet: