Óriási lépésekkel hódítja meg az elektromos autók piacát a Hyundai, hiszen a sikeresen bevezetett Ioniq 5 után két újabb típuson dolgozik. A csúcsmodell az Ioniq 7 lesz, a jókora elektromos SUV előzetesét Seven Concept néven mutatták be.

Seven Concept néven jelent meg a Hyundai legújabb tanulmányautója, és ennél egyértelműbben aligha jelezhetnék, hogy a készülő Ioniq 7 előzeteséről van szó. Ioniq néven ugyanis egy egész elektromos modellcsaládot tervez a Hyundai, amelynek a már kapható Ioniq 5 után két másik modell biztosan a része lesz.

Míg az Ioniq 5 formáját a 45 Concept vetítette előre, a hamarosan érkező Ioniq 6 előzetese pedig a formás Prophecy Concept volt, addig a most bemutatott Seven jól mutatja, hogy mekkora lesz, és hogyan fog kinézni az Ioniq 7.

A méretben legnagyobb elektromos autó egyedi, de azért az Ioniq-testvérekhez is köthető feltűnő dizájnt kapott.

A Hyundai eddig minden szabadidő-autójának egyedi, karakteres arcot adott, elég csak ránézni a kisebb Bayon és Kona, vagy a nagyobb Tucson és Santa Fe orrára. A Seven tovább folytatja ezt a sort, és a nemrég bemutatott kisbusz, a Staria mintájára

fénypixelekből álló első és hátsó lámpájával egyedi jelenség lesz a kategóriában.

A méretekből csak annyit árult el a Hyundai, hogy a Seven tengelytávja 3,2 méter, ami azt jelenti, hogy az európai piacon legnagyobb Santa Fe tengelytávjánál 43 centiméterrel hosszabb. Az Ioniq 5-höz hasonlóan

az elektromos autóknak fejlesztett E-GMP padlólemezre épül, ezért szupergyors 350 kilowattos töltésre is számíthatunk.

A belső tér már kevésbé mutatja, hogy milyen lesz az Ioniq 7, mert a Seven berendezése elég futurisztikus lett.

Az üléseket fotelek helyettesítik, a műszerfal csak jelzésértékű, kormánykerék pedig nincs is, mert persze önvezető autókról van szó. Az egész utastér egy nappali szobára hasonlít, és mivel otthon levesszük a cipőt, még ehhez is kialakítottak egy rekeszt.

A hatótávolság terén egyelőre nem tűnik forradalminak a Seven, a Hyundai ugyanis 485 megtehető kilométerről beszél. A sorozatgyártásba kerülő Ioniq 7 bemutatójáig persze még sok idő van hátra, a legkorábban 2024-ben várhatjuk a kereskedésekbe a Hyundai legnagyobb elektromos autóját, és addig az áramvonalas szedán Ioniq 6-ot is megismerhetjük.

Ez is érdekelhet:

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Újra zúghat a Volga, de eddig sem volt könnyű dolga

További cikkeink a témában
Hiánypótló funkcióval bővült a világszerte használt magyar szoftver
Hirdetés