Óriási lépésekkel hódítja meg az elektromos autók piacát a Hyundai, hiszen a sikeresen bevezetett Ioniq 5 után két újabb típuson dolgozik. A csúcsmodell az Ioniq 7 lesz, a jókora elektromos SUV előzetesét Seven Concept néven mutatták be.

Seven Concept néven jelent meg a Hyundai legújabb tanulmányautója, és ennél egyértelműbben aligha jelezhetnék, hogy a készülő Ioniq 7 előzeteséről van szó. Ioniq néven ugyanis egy egész elektromos modellcsaládot tervez a Hyundai, amelynek a már kapható Ioniq 5 után két másik modell biztosan a része lesz.

Míg az Ioniq 5 formáját a 45 Concept vetítette előre, a hamarosan érkező Ioniq 6 előzetese pedig a formás Prophecy Concept volt, addig a most bemutatott Seven jól mutatja, hogy mekkora lesz, és hogyan fog kinézni az Ioniq 7.

A méretben legnagyobb elektromos autó egyedi, de azért az Ioniq-testvérekhez is köthető feltűnő dizájnt kapott.

A Hyundai eddig minden szabadidő-autójának egyedi, karakteres arcot adott, elég csak ránézni a kisebb Bayon és Kona, vagy a nagyobb Tucson és Santa Fe orrára. A Seven tovább folytatja ezt a sort, és a nemrég bemutatott kisbusz, a Staria mintájára

fénypixelekből álló első és hátsó lámpájával egyedi jelenség lesz a kategóriában.

A méretekből csak annyit árult el a Hyundai, hogy a Seven tengelytávja 3,2 méter, ami azt jelenti, hogy az európai piacon legnagyobb Santa Fe tengelytávjánál 43 centiméterrel hosszabb. Az Ioniq 5-höz hasonlóan

az elektromos autóknak fejlesztett E-GMP padlólemezre épül, ezért szupergyors 350 kilowattos töltésre is számíthatunk.

A belső tér már kevésbé mutatja, hogy milyen lesz az Ioniq 7, mert a Seven berendezése elég futurisztikus lett.

Az üléseket fotelek helyettesítik, a műszerfal csak jelzésértékű, kormánykerék pedig nincs is, mert persze önvezető autókról van szó. Az egész utastér egy nappali szobára hasonlít, és mivel otthon levesszük a cipőt, még ehhez is kialakítottak egy rekeszt.

A hatótávolság terén egyelőre nem tűnik forradalminak a Seven, a Hyundai ugyanis 485 megtehető kilométerről beszél. A sorozatgyártásba kerülő Ioniq 7 bemutatójáig persze még sok idő van hátra, a legkorábban 2024-ben várhatjuk a kereskedésekbe a Hyundai legnagyobb elektromos autóját, és addig az áramvonalas szedán Ioniq 6-ot is megismerhetjük.

Ez is érdekelhet:

Mintha véletlenül gyártásba küldtek volna egy tanulmányautót – Hyundai Ioniq 5-teszt

Pedig a tanulmányautó még durvább volt. Panaszra így sincs okunk, főleg, ha az összkerekes, 72,6 kWh kapacitású csúcsváltozatot járathatjuk meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában