Egy modellfrissítéssel ritkán szokták olyan átfogóan átalakítani egy autó technikáját, mint ami most a Hyundai Santa Fével történt. Az elegánsabb külső és igényesebb belső mellé vadonatúj technika került a lemezek alá.
A Santa Fe immár két évtizede a Hyundai nagyobbik szabadidő-terepjárója, aminek az előző generációit mindig is a kategória egyik legjobban kitalált típusának tartottuk. Jelenleg a negyedik széria fut, amit nem olyan régen, még csak 2018-ban mutattak be, de két és fél év után máris itt a megújult változata, amit a szokásosnál is alaposabban átdolgoztak.
A negyedik generációs Santa Fe eddig sem nézett ki rosszul:
Mostantól pedig ezzel a külsővel kínálja a Hyundai:
A ráncfelvarrásoknál nem szokás teljesen új padlólemezre építeni az autót, pedig a Hyundai szerint most éppen ez történt.
A márkánál a megújult Santa Fe használhatja elsőként a platformot, és ez egy egész sor új technológia bevezetését teszi lehetővé. Például a hibrid és a plug-in hibrid hajtást, ami nagy előrelépésnek számít az eddig csak dízelből álló kínálathoz képest.
A hibrid modellek részleteit még nem árulta el a Hyundai, de a felfrissített Santa Fét már megmutatta. A 4,77 méter hosszú karosszéria főleg a részleteiben változott, de abban nagyot. A korábbi trapéz alakú hűtőmaszkot egy szélesebb darabra cserélték, amiket kétoldalt a fényszórókkal kötöttek össze,
a nappali menetfény fénycsíkját pedig mintha a lemezek alatt bújtatták volna át, elég látványos megoldás.
A hátsó nézet ennél kevesebbet változott: a lámpákat immár nem krómmal, hanem a manapság divatos fényvisszaverő sávval kötötték össze. A Santa Fe másik újdonsága a Luxury Package, ami nemcsak 20 colos könnyűfém kerekeket jelent, hanem mélyebbre húzott lökhárítókat és még több színre fújt karosszériaelemet, mint a képeken is látható.
Fent az eddigi, lent a kétségkívül elegánsabb új berendezés:
A belső térben sem csak a színek és az anyagok változtak, a teljes műszerfalat átgondolták. A kormánykerék mögött immár nem részben, hanem teljesen digitális a műszeregység egy 12,3 colos kijelzővel.
A középkonzol tetejére szélesebb, laposabb, 10,25 colos érintőképernyő került, és az alatta lévő irányítópult is teljesen új.
A középső konzolt az üzemanyagcellás Nexo stílusában gondolták újra, a széles felületre került minden kapcsoló, amit csak kezelni kell. A váltókart nyomógombokra cserélték, a forgókapcsolóval pedig az összkerékhajtás menetmódjai választhatók. Szerencsére megmaradtak a különálló kapcsolók a klímaberendezéshez is, a konzol alatt pedig öblös tárolóhelyek találhatók.
A megújult Santa Fe európai értékesítése szeptemberben kezdődik, addig bizonyára kiderülnek a részletek a hibrid hajtásláncokról is. A vele közös padlólemezre épülő konszerntestvér Kia Sorento legújabb generációja éppen az idén jelent meg, hasonlóan markáns formával, és abból is várható többféle hibrid változat.