Sokkal több szabadidő-terepjáró közül lehet válogatni, mint néhány éve, ezért az egyes típusoknak ki kell tűnniük valamivel. A Hyundainál ezért úgy döntöttek, hogy a Kona extravagáns megjelenéséből kap valamit a Santa Fe új generációja is.
Mindjárt felismered majd, hogy ez egy Hyundai, hiszen a legújabb Santa Fe is megkapja azt a frontrészt, ami a kompakt méretű Konát olyan jellegzetessé teszi. A nagy rácsos hűtőmaszk két oldalán a karcsú lámpák csak a nappali menetfények, az igazi fényszórók az alattuk lévő, nagyobb bura alatt találhatók.
Mindettől eltekintve az új Santa Fe éppen olyan, mint amit egy Hyundaitól elvársz. Az utastér hatalmas és logikusan berendezett, újdonságként itt is megjelent a színes képernyővel helyettesített műszeregység. A 4,77 méter hosszú szabadidő-terepjáró öt- és hétüléses változatban is kérhető, az előbbinél óriási, 625 literes csomagtérrel számolhatsz.
Mivel az európai piacon ebben a kategóriában még mindig a dízelek mennek, ezért csak ilyen motorral adja majd a Santa Fét a Hyundai. A kétliteres egység 150 vagy 182 lóerővel készül, a 2,2 literes dízel pedig 197 lóerős, és természetesen automata váltó és összkerékhajtás is elérhető hozzájuk.