Újabb szabadidő-autóval bővült a Hyundai kínálata, bemutatták a Kona kistestvérét, ami annyival nem is kisebb nála. Sőt, belül nagyobb is lehet.
A Hyundai rendesen lefedi a szabadidő-autók piacát, méghozzá teljesen új modellekkel, hiszen a Kona nemrég esett át egy ráncfelvarráson, a Tucson vadonatúj, és a Santa Fe is alaposan megújult. Most pedig itt a Bayon, amit eleve az európai piacra készült, és amit a Kona kistestvérének szánnak, de mindjárt kiderül, hogy nem is annyival kisebb nála.
A hossza 4,18 méter, ami csak négy centivel marad el a Kona hosszától, a tengelytávja pedig pontosan akkora, mint az i20-é,
2,58 méteres, ez pedig csak két centivel rövidebb, mint a Kona hasonló értéke. A csomagtartója még jóval nagyobb is, 411 literes, míg a Kona hátuljába alapesetben csak 361 liternyi poggyász fér.
A dizájn a Hyundai legújabb stílusában készült, osztott fényszórókkal,
ahol fentre a nappali menetfény, alá a fényszóró került, akárcsak a Kona orrán. A hátsó része már egyedibb, ide bumerángformájú lámpákat tettek, amiket az elmaradhatatlan fénycsíkkal és a hátsó szélvédő meghosszabbításának tűnő fekete panellel kötöttek össze.
A berendezés nem meglepő módon az i20-ból lehet ismerős, hiszen annak az alapjára épül a Hyundai újdonsága.
A kormánykerék mögé itt is 10,25 colos kijelző kerülhet, középre egy másik ugyanakkora érintőképernyőt tesznek, de alapáron csak 8 colos kijelzőt kap az autó. Nem marad el a hangulatvilágítás, a vezeték nélküli telefontöltő és a Bose hifi sem.
A motorkínálat is az i20-éhoz hasonló, az alapmodell 1,2 literes, négyhengeres szívómotorja 84 lóerős,
amihez ötfokozatú váltót adnak, ehhez 13,5 másodperc alatt gyorsul százra és csak 165 km/óra a végsebessége. A következő lépcső a 100 lóerős, turbós háromhengeres egyliteres, amihez hatfokozatú kézi vagy hétsebességes duplakuplungos váltó közül lehet választani.
A turbós motorhoz 48 voltos mild hibrid rendszert is lehet kérni, ekkor a hatfokozatú váltót automatikus kuplunggal szerelik fel,
amivel lehetővé válik a hajtás nélküli vitorlázás. Az ezres motor 120 lóerős változatban is készül, ahhoz már mindenképpen jár a 48 voltos hibrid, ezzel 10,4 másodperc alatt van százon és 185 km/óra a végsebessége.
Nem maradhatnak ki a manapság elvárt vezetéssegítő rendszerek sem a Hyundai legkisebb crossoveréből, így a sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az automata távfényszóró, a holttérfigyelő és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is elérhető hozzá. A Bayon forgalmazása még az idén elkezdődik, árakat csak később árulnak el.