A Kia végre részleteket is elárult az új elektromos autójáról, és az EV6 nem csak a nevével és a dizájnjával kezd új fejezetet. A csúcsmodellje olyan gyors lesz, mint egy Porsche Taycan, de a hatótávja és a töltése is bámulatos.
Nem gondoltuk volna, hogy a Kia egyenesen az elektromos autók csúcsára tör az EV6-tal. Az első képek után két héttel részleteket is megtudhattunk az eleve villanyautóknak tervezett platformra épülő crossoverről, és a Kia még azt is felülmúlja, amire a szintén nemrég bejelentett testvérmodellje, a Hyundai Ioniq 5 lesz képes.
A csúcsmodellben, az EV6 GT-ben a két villanymotor kombinált teljesítménye 585 lóerő, a maximum nyomaték 740 Nm, amivel a Kia elektromos autója 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig eléri a 260 km/órát.
A koreai crossover ezzel nemcsak a legtöbb riválisánál lesz gyorsabb, hanem még a Porsche Taycan 4S-nél is.
A Kia ennél szerényebb teljesítményű változatokban is kínálja majd az EV6-ot,
amivel a hétköznapi igényeknek felelhet meg. Az alapmodellbe 58 kilowattórás akkumulátor kerül, hátsókerék-hajtással 170 lóerős és 350 Nm a nyomatéka, összkerékhajtással 235 lóerő és 605 Nm a két érték. Már az ezzel ígért 6,2 másodperces százra gyorsulás is bőven kiváló.
A nagyobb akkumulátor 77,4 kilowattórás, amivel a hátsókerék-hajtású változat 229 lóerőre és 350 Nm-re képes, az összkerékhajtású modell 325 lóerős és 605 Nm a nyomatéka, az utóbbi 5,2 másodperc alatt gyorsul százra. A legjobb hatótávja a nagyobb akkus, hátsókerekes modellnek van, 510 kilométer, de még a GT-nél is 410 kilométer ez az érték.
Az energia-visszatermelés mértéke, mint a legtöbb elektromos autóban, itt is a kormánykerék mögötti fülekkel szabályozható, lehet automatikus, a legerősebb fokozatában pedig a fékpedál nélkül is megállítható az autó.
A Kia elektromos autójával vontathatunk majd utánfutót, 35 százalékos töltöttség felett enged 1600 kilogrammos pótkocsit maga után húzni.
A töltési lehetőségek terén szintet lép az EV6, amit 400 és 800 volttal is lehet tölteni. A 350 kilowattos villámtöltésre még nem sok helyen van lehetőség, de ahol igen, ott 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet tölteni az akkumulátort, más szóval 100 kilométernyi hatótávot lehet tölteni bele 4,5 perc alatt. A hőszivattyús rendszerrel állítólag a hidegben sem csökken le vészesen a hatótáv. Az Ioniq 5-höz hasonlóan a Kia elektromos autója
óriási powerbankként is használható, 3,6 kilowattal lehet tölteni róla más eszközöket, akár egy másik elektromos autót is.
A Kia példája szerint egy 55 colos képátlójú tévét és egy légkondicionálót több mint 24 órán keresztül tudnánk róla működtetni, ez a lehetőség áramszünet idejére elég hasznosnak tűnik.
A képeken nem látszik, de megtudhattuk azt is, hogy az EV6 nem lesz kicsi autó,
4,68 méteres hosszával, 2,9 méteres tengelytávjával és sportos arányaival a Jaguar I-Pace-hez áll a legközelebb. A csomagtartója 520 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1300 literesre bővíthető, és az orrában is van egy 32-52 literes rekesz, ami jó lehet például a töltőkábeleknek.
A formáját már ismertük a korábbi képekről, de a Kia most a GT változat fotóját is megmutatta, és ez
a nagyobb méretű kerekeivel, sárga féknyergeivel és kagylósított üléseivel valóban kívánatosabb lett.
A koreai márka szokásához híven GT-Line változat is elérhető lesz, enyhén sportos részletekkel, szintén sárga díszítésekkel.
A műszerfalat két 12 colos képernyő alkotja, a középkonzol aljára érintőgombok kerültek, a két első ülés közötti konzolon találjuk a startgombot, az irányváltó forgókapcsolóját és egy vezeték nélküli mobiltöltőt. Az opciós lista része
a kiterjesztett valóság elvén működő head-up display és a 14 hangszórós Meridian hifi, ezt a márkát a Jaguarokból ismerhetjük.
Az e-Nirónál nagyobb hatótávú és a Stinger GT-nél is gyorsabb újdonságot dél-koreai üzemében fogja gyártani a Kia. Az árát még nem tudni, csak április végére derül ki, és akkor már online feliratkozhatnak az érdeklődők a várólistára, Magyarországra egyébként októberben érkeznek az első példányok.