A Kia végre részleteket is elárult az új elektromos autójáról, és az EV6 nem csak a nevével és a dizájnjával kezd új fejezetet. A csúcsmodellje olyan gyors lesz, mint egy Porsche Taycan, de a hatótávja és a töltése is bámulatos.

Nem gondoltuk volna, hogy a Kia egyenesen az elektromos autók csúcsára tör az EV6-tal. Az első képek után két héttel részleteket is megtudhattunk az eleve villanyautóknak tervezett platformra épülő crossoverről, és a Kia még azt is felülmúlja, amire a szintén nemrég bejelentett testvérmodellje, a Hyundai Ioniq 5 lesz képes.

A csúcsmodellben, az EV6 GT-ben a két villanymotor kombinált teljesítménye 585 lóerő, a maximum nyomaték 740 Nm, amivel a Kia elektromos autója 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig eléri a 260 km/órát.

A koreai crossover ezzel nemcsak a legtöbb riválisánál lesz gyorsabb, hanem még a Porsche Taycan 4S-nél is.

A Kia ennél szerényebb teljesítményű változatokban is kínálja majd az EV6-ot,

amivel a hétköznapi igényeknek felelhet meg. Az alapmodellbe 58 kilowattórás akkumulátor kerül, hátsókerék-hajtással 170 lóerős és 350 Nm a nyomatéka, összkerékhajtással 235 lóerő és 605 Nm a két érték. Már az ezzel ígért 6,2 másodperces százra gyorsulás is bőven kiváló.

A nagyobb akkumulátor 77,4 kilowattórás, amivel a hátsókerék-hajtású változat 229 lóerőre és 350 Nm-re képes, az összkerékhajtású modell 325 lóerős és 605 Nm a nyomatéka, az utóbbi 5,2 másodperc alatt gyorsul százra. A legjobb hatótávja a nagyobb akkus, hátsókerekes modellnek van, 510 kilométer, de még a GT-nél is 410 kilométer ez az érték.

Az energia-visszatermelés mértéke, mint a legtöbb elektromos autóban, itt is a kormánykerék mögötti fülekkel szabályozható, lehet automatikus, a legerősebb fokozatában pedig a fékpedál nélkül is megállítható az autó.

A Kia elektromos autójával vontathatunk majd utánfutót, 35 százalékos töltöttség felett enged 1600 kilogrammos pótkocsit maga után húzni.

A töltési lehetőségek terén szintet lép az EV6, amit 400 és 800 volttal is lehet tölteni. A 350 kilowattos villámtöltésre még nem sok helyen van lehetőség, de ahol igen, ott 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet tölteni az akkumulátort, más szóval 100 kilométernyi hatótávot lehet tölteni bele 4,5 perc alatt. A hőszivattyús rendszerrel állítólag a hidegben sem csökken le vészesen a hatótáv. Az Ioniq 5-höz hasonlóan a Kia elektromos autója

óriási powerbankként is használható, 3,6 kilowattal lehet tölteni róla más eszközöket, akár egy másik elektromos autót is.

A Kia példája szerint egy 55 colos képátlójú tévét és egy légkondicionálót több mint 24 órán keresztül tudnánk róla működtetni, ez a lehetőség áramszünet idejére elég hasznosnak tűnik.

A képeken nem látszik, de megtudhattuk azt is, hogy az EV6 nem lesz kicsi autó,

4,68 méteres hosszával, 2,9 méteres tengelytávjával és sportos arányaival a Jaguar I-Pace-hez áll a legközelebb. A csomagtartója 520 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1300 literesre bővíthető, és az orrában is van egy 32-52 literes rekesz, ami jó lehet például a töltőkábeleknek.

A formáját már ismertük a korábbi képekről, de a Kia most a GT változat fotóját is megmutatta, és ez

a nagyobb méretű kerekeivel, sárga féknyergeivel és kagylósított üléseivel valóban kívánatosabb lett.

A koreai márka szokásához híven GT-Line változat is elérhető lesz, enyhén sportos részletekkel, szintén sárga díszítésekkel.

A műszerfalat két 12 colos képernyő alkotja, a középkonzol aljára érintőgombok kerültek, a két első ülés közötti konzolon találjuk a startgombot, az irányváltó forgókapcsolóját és egy vezeték nélküli mobiltöltőt. Az opciós lista része

a kiterjesztett valóság elvén működő head-up display és a 14 hangszórós Meridian hifi, ezt a márkát a Jaguarokból ismerhetjük.

Az e-Nirónál nagyobb hatótávú és a Stinger GT-nél is gyorsabb újdonságot dél-koreai üzemében fogja gyártani a Kia. Az árát még nem tudni, csak április végére derül ki, és akkor már online feliratkozhatnak az érdeklődők a várólistára, Magyarországra egyébként októberben érkeznek az első példányok.

Ez is érdekelhet:

Képek, számok a Hyundai Ioniq 5-ről és egy szundikáló nő a vezetőülésben

Az új elektromos Hyundai kívülről tök jól néz ki, belül pedig lehetetlenül tágas.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés