Kedves formatervével és vidám színeivel a Renault Twingo igazi ikon. A méretéhez képest váratlanul tágas kisautó veteránkora ért, így felbukkantak a tökéletes állapotú példányok is, amikre könnyű vágyni.
Amikor 1993 áprilisában bemutatták az első generációs Twingót, egyetlen motorral és négy színben lehetett választani. A korai példányoknak még a fényezetlen műanyag lökhárító és a dísztárcsák is remekül állnak. Ez az autó ráadásul 76 ezer kilométerrel a digitális órácskájában szinte még friss, mint a ropogós baguette.
Helykihasználása az egyterűk nagyszerűségét idézi, csak éppen 3,4 méteres csomagolásban.
Nagy ajtajain karosszériába simuló kilincsek vannak, mögöttük pedig egy olyan utastér, amiben a 2,3 méteres tengelytáv ellenére valóban elfér négy ember. A színes szövetkárpit és a korai Twingókra jellemző mentazöld kapcsolók feldobják a szürke műanyagokkal burkolt utasteret. Első ülései teljesen hátradönthetők, a hátsó pad pedig sínen tologatható.
Mind közül a legnagyobb hangulatfokozó elem azonban egyértelműen a hátratolható vászontető, mely szinte kabriót varázsol a kis Renault-ból. Lemezfelületeihez képest hatalmas ablakai vannak, a vékonyka tetőoszlopok miatt pedig remek a kilátás. A Twingo vezetőjének nincs szüksége tolatókamerára vagy parkoló szenzorokra, mert ezt a kis dobozt könnyű belátni.
Új kora óta egyetlen tulajdonosa volt ennek a tündéri kisautónak, mely átfogó karbantartás után és friss gumikkal azonnal kapható egy tavaszi autózásra. Az 1,2 literes, négyhengeres motor csupán 55 lóerős, viszont a Twingo nagyjából 800 kilogrammos, tehát pehelysúlyú autó. A kifogástalan állapotú példánynak meg is kérik az árát, közel 14 ezer euróért, tehát 5,5 millió forintért várja a második tulajdonost.
Nincs benne légzsák, sem elektromos ablak, ebben a konkrét autóban klíma sincs, de még szervokormány sincs a lila Renault Twingóban. Minden frissítéssel egyre komolyabb autó vált belőle, de kétség kívül ez az eredeti Twingo áll legközelebb ahhoz, ahogy Patrick Le Quément csapata megtervezte.
Ez is érdekelhet: