Szereti elővenni a múltjából az ikonikus modelleket a Renault, és az R4 és R5 után ezúttal az első Twingo következett, amiből egy letisztult, lényegre koncentráló, és nem utolsósorban elektromos hajtású kisautót alkottak.
Nem először néz vissza a múltjára a Renault, elég csak arra gondolni, hogy az R5 koncepcióautó sikere után hamarosan gyártásba is kerül a hetvenes évekbeli ősét idéző, de már modern technikájú elektromos kisautó. A francia márka időnként ennél messzebbre is megy, és egyenesen műalkotásnak beillő példányokat mutat be az ikonikus modelljeiből.
Az ebben a szellemben készült Suite N°4 tulajdonképpen egy átlátszó oldalú hotelszobává varázsolt R4-es volt, az R5 Diamant pedig a szürreális részleteivel egy valóságos időutazásnak is beillik.
Most a legelső, 1993-as Twingo volt a soros, amit Sabine Marcelis, az Elle Deco nemzetközi dizájnerversenyének győztese vett kezelésbe.
A Twingo by Sabine Marcelis egy elektromos hajtású tanulmányautó, de a Renault ennél többet nem árult el a paramétereiről. Az esetében nem is ez a lényeges, hiszen a 3D nyomtatóval készült koncepció idomai úgy néznek ki, mintha átlátnánk az autó lemezein, a fényszórók és a légbeömlők pedig barátságosan derengő fényt adnak.
A jópofa Twingo belső terében is találni érdekes részleteket, mint a teli kerekekre rímelő kormány,
vagy a kisautó jellegzetes vészvillogójának és kapcsolóinak megvilágított változata. Szintén a régi időket idézi fel a szélvédő tetejére tett plexi napellenző, míg a műszeregység egy nagyobb, informatívabb darabnak adta át a helyét.
Az egyszerűségre törekvő Twingo-koncepció minket arra a minimalista prototípusra emlékeztet, amit a MINI mutatott be nemrég. Szó sincs róla, hogy gyártásba kerüljön, de örülünk neki, hogy a Renault rendszeresen előveszi a régi modelljeit, és kíváncsian várjuk, hogy az R5-ös mintájára egyszer az eredeti Twingo is visszatér-e a francia márka kínálatába.
Ez is érdekelhet: