Jó döntést hozott a Red Bull Daniel Ricciardóval? Kétségtelenül. Ugyanakkor az ausztrál pilótának a karrierje múlhat ezen.
A keddi nap legkomolyabb Forma–1-es híre volt, hogy a Red Bull azonnali hatállyal szerződést bontott az AlphaTauri újonc pilótájával, a mindössze 10(+1) futamot megélt F2-es és a Formula-E-bajnok Nyck de Vries-zel. Ez senkit sem érhetett váratlanul, ahogy igazából az sem, hogy ki örökölte meg a 28 éves holland ülését: az osztrák istálló harmadik számú versenyzője, a nyolcszoros futamgyőztes Daniel Ricciardo.
Valószínűleg az örök mosolygó Ricciardónak most az átlagosnál is jobban fülig ér a szája, hiszen nemcsak visszatérhet az F1-rajtrácsra, de így még inkább a Red Bull látómezejében kerülhet, ami egy megfelelő teljesítmény esetén akár a sokat kritizált Sergio Pérez helyét is érheti az RB-nél (egy pilótacsere formájában a következő szezonra, vagy szimplán csak a mexikói helyére, annak szerződése 2024-es lejárta utáni időszakra) – bár ezt következetesen tagadja az osztrák istálló.
Elsőre tehát úgy tűnhet, hogy Ricciardo csak jól járhat ezzel a lehetőséggel, ugyanakkor nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy most a mezőny egyik, ha nem a legrosszabb autójával kell valamit kezdenie.
Christian Horner RB-csapatfőnöktől lehet tudni, hogy a Brit Nagydíjat követő Pirelli-gumiteszten a régi, toppilótának számító Ricciardo száguldozott az idei Red Bull-lal – Lawrence Barretto F1-es szakíró szerint a legjobb ideje első sort ért volna Silverstone-ban.
Az ausztrál azonban nem egy világbajnok autóval fog versenyezni a szezon hátralévő részében, abban pedig biztosak lehetünk, hogy – kimondva-kimondatlanul – nagy elvárások vannak vele szemben, pláne, ha egy esetleges RB-ülés a tét. És akkor még ehhez jön hozzá az is, hogy minden rezzenését tömegek fogják figyelni, elemezni és kritizálni, ami nem kis nyomást jelenthet számára, azt pedig láthattuk a Reanult-nál és a McLarennél töltött ideje alatt, hogy mennyire képes megtépázni önbizalmát a sikertelenség és az azzal járó bírálat.
Ettől függetlenül Ricciardo profi a sportágában, nyolcszoros futamgyőztes, egykor topversenyzőnek számított, akit a mezőny egyik legkiegyensúlyozottabban és legmegbízhatóbban teljesítő pilótájaként tartottak számon, vagyis ha valaki, akkor ő elvileg meg tudja ugrani a(z alphatauris) visszatérés nehézségét. Ha viszont mégsem, akkor lehet, hogy többet már nem látjuk az F1-ben, még a kispadon sem tartalékpilótaként.
(Fotó: Oracle Red Bull Racing, Getty Images)
Ez is érdekelhet: