Genfben mutatta be legújabb szuperautóját a horvát Rimac, a Concept One utódjaként érkező C_Two pedig mindenben túltesz az elődjén, a menetteljesítmények terén például egészen elképesztő számokat ígérnek.
Nem tűnik különlegesnek első pillantásra a genfi autószalonon bemutatott Rimac C_Two, hiszen nagyjából úgy néz ki, mint bármelyik ezer lóerős szuperautó. Nyúlánk, széles, lapos, egészen pontosan 4,75 méter hosszú, 1,97 méter széles és 1,21 méter magas a karosszériája, amiben akár belsőégésű motor is dolgozhatna az ülések mögött. De a Rimac nevéről már tudod, hogy a világ egyik leggyorsabb elektromos autójáról van szó.
Mate Rimac, ez a harminc éves horvát srác, aki azzal kezdte, hogy E30-as BMW-jét elektromosra alakította, mostanra a Bugatti, Pagani és Koenigsegg komoly kihívójával állt elő.
Már a Concept One is túltett mindenen, amit az elektromos autókról, és egyáltalán a szuperautókról gondoltunk, és az utódjaként leleplezett C_Two még elképesztőbb számokkal érkezik. A négy kerekét hajtó négy elektromotor összesen 1914 lóerős teljesítményre és 2300 Nm nyomatékra képes, amivel fantasztikusan repíti a szénszálas anyagok használatának köszönhetően mindössze 1950 kilogrammos sportautót.
1,97 másodperc alatt gyorsul százra, 11,8 másodperc alatt a 300 km/óra is megvan, a negyed mérföldet pedig 9,1 másodperc alatt teljesíti a Rimac, aminek a végsebessége 412 km/óra.
Miután a Richard Hammond által vezetett Concept One egy balesetben leégett, Mate Rimac válaszul stílusos tűzoltó készüléknek is tervezett helyet a fedélzeten, bőrszíján a felirattal: hegyi versenyen bevetendő.
A nagyfeszültségű elektromos rendszer 720 voltos, a 120 kilowattórás lítium–mangán-nikkel akkumulátorral pedig a szabvány szerint 650 kilométert lehet megtenni egy feltöltéssel. Lehet, hogy mindez túl szép, hogy igaz legyen, de már a Rimac Concept One is igazolta, hogy Mate Rimac, aki Genfben személyesen mutatta be új büszkeségét, nagyon is komolyan vette a feladatot. Már alig várjuk, hogy élesben mutassa meg képességeit a legújabb elektromos szuperautó.