Genfben élőben is láthattuk azt a kisautót, amivel a svájci Rinspeed képzelte el az autózás jövőjét. Nem is a formája az, amit még szokni kell, hiszen a BMW i3 óta nem annyira furcsák ezek az elektromos buborékautók, hanem maga a koncepció: az autómegosztás jegyében napközben a pizzafutár vinné el a kocsit, amivel reggel dolgozni mentél.

A szédületes tanulmányautóiról ismert svájci Rinspeed minden egyes genfi autószalonra előáll valami furcsasággal. Régebben még több sportkocsit láttunk tőlük, mostanában inkább az autózás jövője foglalkoztatja a régebben Porschéket is átépítő céget. Las Vegasban, a CES-en már ellőtték az idei puskaport, ez az Oasis nevű kapszulaautó, amit Genfben élőben is megnézhettünk.

Tényleg nem kell sokat foglalkozni a formájával, hiszen a BMW i3 óta tudjuk, hogy nem csak a hagyományos karosszériaformák lehetnek menők. Az Oasis belseje ráadásul egy fokkal még otthonosabb a BMW-énél is: az ülései fotelre emlékeztetnek, az utasok előtt dolgozóasztalnak is beillő pult és hatalmas monitorok kaptak helyet, és ne feledkezzünk meg a szélvédő alatt élő kiskertről sem.

De a Rinspeed a használatát is újraértelmezte az autónak. Szerintük akkor, amikor az ilyen kocsik már elterjedtek lesznek, akkor még hangsúlyosabb lesz az autómegosztás, a car sharing. Reggel munkába mész vele, és hogy ne álljon kihasználatlanul egész nap, napközben például a futár szállítaná ki vele a pizzákat. Az Oasis kihúzható hátsó részét ezért úgy alakították ki, hogy fűthető vagy hűthető legyen, és egyszerűen elérhesd az oda tett holmit. Mire véget ér a munkaidőd, az autó ugyanott áll majd, mint ahol hagytad. Hát, ezt egy kicsit azért még szokni kellene.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Meglepően sokat ment egy feltöltéssel a Volkswagen ID.7

Annyira menő a Renault Estafette furgon, hogy szinte megkívánod majd a munkát

További cikkeink a témában