Két prototípust is vitt a Los Angeles-i autószalonra egy ígéretes amerikai cég. Az újonnan alapított Rivian egy tisztán elektromos hajtású pick-upot és terepjárót mutatott be, mindkettő 3 másodperc alatt gyorsul százra, és akár 640 kilométert is mehet egy töltéssel.

Újabb ígéretes jelentkező az elektromos hajtású autók piacán az amerikai Rivian, aminek a szupergyors pick-upját mutattuk már.

3 másodperc alatt gyorsul százra a Tesla platós ellenfele

766 lóerővel vagy 644 kilométeres hatótávval jön a Rivian pick-upja.

A két prototípus közül elsőként a platóst leplezték le, de nem sokkal később bemutatták a hétüléses terepjárót is, amit R1S névre kereszteltek. A formája olyan, mint egy férfias terepjárónak lennie kell, a lekerekített élű kockát rejtett kilincsek és futurisztikus lámpák teszik izgalmassá.

A pick-uphoz hasonlóan a Rivian terepjárója is tisztán elektromos hajtású,

mind a négy keréknél dolgozik egy 200 lóerős villanymotor. A lítiumion akkumulátor változattól függően háromféle lehet, és a legkisebb is 105 kilowattórás, de lesz 135 és 180 kilowattórás változat is. A kombinált teljesítmény már az alapmodellnél is 409 lóerő és 560 Nm, amivel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra és 385 kilométert tehet meg egy feltöltéssel.

Jóval izgalmasabb a Performance modell, ami már 766 lóerőre és 1120 Nm nyomaték leadására képes,

és kereken három másodperc alatt gyorsul százra, de a kétszáz is megvan 7 másodpercen belül. A hatótávja 500 kilométer, és akinek nem elég, annak ott a nagyobb akkumulátoros modell, ami alig szerényebb teljesítményű (712 lóerő és 3,2 másodperc százra), de ennél már 660 kilométeres hatótávolságot ígér a gyártó. A végsebesség minden esetben 200 km/óránál korlátozott.

A Rivian R1S nagyjából akkora, mint egy Audi Q7,

a hossza 5,04 méter, a szélessége 2,02 méter, a magassága 1,82 méter. A tengelytávja 3,08 méter, ami azt jelenti, hogy kényelmesen elfér benne hét utas, a harmadik sorban sem kell szűkölködni. Mivel elektromos, ezért az orrában is volt hely egy 330 literes csomagtartónak, és a hét ülés mögött is marad még 180 liternyi hely a poggyászok számára.

Nem csak épített útra való, hiszen a hasmagassága 24-ről 36 centire növelhető, és egyméteres vízen is gond nélkül képes átkelni,

a csomagtérben 110 voltos elektromos aljzatot és sűrített levegőhöz csatlakozást alakítottak ki. A Rivian elektromos autóhoz illő módon high-tech utasteret teremtett, az adatokat a kormánykerék mögötti 12,3 colos és a középső 15,6 colos képernyőn lehet figyelemmel követni, és a Rivian már 3-as szintű önvezetésre is képes lesz.

Az utcai töltőről 11 kilowattal lehet tölteni a terepjárót, amivel elég sokáig tartana a teljes töltés, de a jövőre gondolva az autót már 160 kilowattos villámtöltésre is felkészítették, ezzel 30 perc alatt több mint 300 kilométerre elegendő energiát lehet feltankolni. Az első példányokat 2020-ban ígérik, addig is 1000 dolláros letéttel lehet jelentkezni a Rivian terepjárójára, aminek az ára 65 000 dollárról, azaz 18,5 millió forinttól indul.

Ez is érdekelhet:

Belépett az elektromos crossoverek közé az Audi e-tron is

Mindent elmondunk a Tesla legújabb ellenfeléről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés