Pazar részletességgel készítették el a Rolls-Royce kézműves mesterei a Cullinan Black Badge Blue Shadow-t, melyet a légkört és a világűrt elválasztó határ ihletett.
Kármán Tódor 1918-ban Zurovecz Vilmossal és Petróczy Istvánnal építette meg az első helikoptert, de a sikerek nem garantálták a maradását, ezért elhagyva Magyarországot a németországi Aachenben kezdett aerodinamikát tanítani, majd 1930-ban Amerikában telepedett le, ahol a légierő védőszentjeként és a szuperszonikus repülés megteremtőjeként tekintenek rá.
Teherszállító repülőt tervezett, részt vett az egyik legfontosabb rakétaprogramban és szélcsatornát épített.
1957-ben a magyar származású fizikus számolta ki a légkör és a világűr közötti határt, mely a földfelszíntől nagyjából 100 kilométerre húzódik. Ez valójában egy kerekített érték, mely nagyban függ a naptevékenységtől és a légkör állapotától, így nyáron körülbelül 85 kilométernél van, télen pedig akár 100 kilométeres magasság felett is lehet. A magyar fizikus után Kármán-vonalnak nevezett határ választja el a légi közlekedést az űrutazástól, mert innentől már nem hat a felhajtóerő, a fennmaradáshoz el kell érni az első kozmikus sebességet (7,9 km/s).
Kármán Tódor munkássága, az általa kiszámított vonal határozza meg a repülőgépek és a Föld körül keringő űrhajók és műholdak helyzetét, valamint támpontot ad a tudósoknak és mérnököknek. Ezen a ponton olvad össze az égbolt kékje és a világűr feketéje egy mély sötétkék átmenetté, mely a Rolls-Royce Cullinan limitált szériáján is megjelenik.
Hatvankét darabot készít a Rolls-Royce a Kármán-vonal ihlette Cullinan Black Badge-ből.
Mélykék fényezése, a Stardust Blue is az űr határát idézi, benne pedig csillagként ragyognak a metálszemcsék. A selyemfényű fekete díszítőelemek az űrhajók hővédő burkolatát mintázza, a hűtőmaszk felett díszelgő szobor pedig 3D nyomtatóval készült, méghozzá titánból. Emily kékes lakkozást kapott, mely láthatóvá teszi az anyag szerkezetét és remekül rímel a feketébe hajló kékre fényezett kerekekre.
Utasterében is különleges fényezési technikát alkalmaztak a Rolls-Royce mesterei. A dekorbetétek átmenetes, hatrétegű fényezése az ég kékjéből feketére vált, a lakkozásában pedig kék és átlátszó szemcsék adnak mélységet a felületnek. A műszerfali órát a világoskékre eloxált részletei emelik ki a sötétségből.
Tetőkárpitján ott a kézzel hímzett Hold és a körülötte ragyogó csillagok.
Bőrkáritjának perforált mintázata a Föld űrből látható képét idézi, mintha a kontinenseken és óceánokon át vonuló felhők vetnének árnyékot az utastérre. Minden ülésen legalább 75 ezer perforáció található, az apró lyukak két méretben jelennek meg, a 0,8 mm átmérőjű a szárazföldet, az 1,2 mm-es a tengereket jeleníti meg. A mintát két héten át tervezték és öt próbálkozás után ítélte megfelelő minőségűnek a Rolls-Royce Bespoke részlege. A lehajtható piknikasztalok felülete zongoralakk, a hátoldaluk viszont szintén perforált.
Két teljes napon át készült, öt különböző színű cérnát használtak hozzá és 250 ezer hímzésből áll össze a tetőkárpit háromdimenziós Holdja, melynek krátereihez is különböző technikákat alkalmaztak. Kézzel lyuggatták a bőrbe a 799 fehér és 384 darab kék színű, száloptikás csillagot. Csomagterében az autóhoz passzoló egyedi poggyászkészlet várja az utazásokat, a garázsban pedig az ülések mintázatát követő ponyva kerülhet a Cullinanra, a csomag része az egy 1:8 méretarányú modellautó is.
Ez is érdekelhet: