Lendületes vonalú, extravagáns és az utolsó porcikájáig egyedi a Rolls-Royce kézműves mestereinek és mérnökeinek alkotása, mely túlmutat a világ legdrágább autója címkén. A Droptail a klasszikus luxusautó aranykorát hozza át a modern 20-as évekbe.
Bármekkora financiális gödörbe csúszott a vállalat, a Rolls-Royce sosem engedett a méltóságából és – a lehetőségekhez képest – a tökéletességből sem, mindig megtalálta azokat a vevőket, akik a legnehezebb időkben is sikeres gyártulajdonosok tudtak maradni, vagy éppen a világjárvány miatt home office-ba száműzött világ hozta meg a startupjuknak az áttörést.
Évtizedekig megszokott rendszer volt, hogy az autógyártó a műszaki alapokat, tehát a motort és az alvázat gyártja le, a karosszériát pedig a vevő igényeinek megfelelően egy műhely tervezi és készíti el. A sorozatgyártás megjelenésével azonban ez a folyamat a luxusautóknál is megváltozott, az egyediséget már nem a formák, hanem a részletek kidolgozása adja. 2017-ben a Rolls-Royce felélesztette a hagyományt a merész Sweptaillel, amit négy évvel később a csodás Boat Tail követett, most pedig bemutatták a nyitható tetős, kétszemélyes Droptailt.
Amíg a XX. század első évtizedeiben a Rolls-Royce európai ügyfelei inkább a látványosan fényűző, sofőrös limuzinokat választották, addig az amerikai ügyfelek egészen mások voltak. A fiatalabb vásárlók teljesen másképp álltak a márkához, ők szerették volna maguk élvezni és kihasználni a motorban rejlő erőt, ezért kétajtós és kétüléses roadstert, tehát Droptail karosszériás autót választottak.
Ezt a szellemiséget idézi meg a Droptail, melyből csak néhány darab készül majd, és természetesen mindben új technikákat alkalmaznak és különböző hangulatokat valósítanak majd meg a Rolls-Royce kézműves mesterei. A formatervezők az 1912-es Rolls-Royce Silver Ghost Sluggardból, az 1930-as Rolls-Royce Phantom Brewster New York Roadsterből és az 1925-ös Rolls-Royce Silver Ghost Piccadilly modellből merítettek ihletet.
Gyűjtőkhöz, a művészetek kedvelőihez és természetesen önkifejezésre vágyó üzletembereknek szól a Droptail.
Rolls-Royce mércével kifejezetten kompakt méretű az 5,3 méter hosszú és 2 méter széles roadster, mely egyértelműen a másik végéről fogja meg a nyitott tetős autózást, mint egy Mazda MX-5. Egészen másik arcát mutatja meg ezzel a Rolls-Royce, hiszen a 6,6 literes, biturbó V12-es motorral hajtott Droptail kifejezetten merész, de nem szakít az évtizedek óta jellegzetes vonalakkal, hanem inkább új formában mutatja meg. Mintha megfeszítették volna a lemezeket, annyira letisztult az egész autó. A büszkén megemelt orr és a hosszú gépháztető után olyan a Droptail, mintha valami Comói-tavon ringatózó Riva volna. Meredek szélvédője után enyhén lejtős fenekén hangsúlyos a faborítás, melyre a legvégén egy szárny vet árnyékot.
Egyetlen határozott vonal a menetfény, alatta vékony fényszórók világítanak, ezt pedig a Rolls-Royce-tól szokatlan hűtőmaszk is hangsúlyozza, a Droptail orrán nem függőlegesek a lamellák, hanem a pantheon teteje alatt befelé ívelnek. Elmaradhatatlan elem azonban Emily, vagyis az eksztázis szellemének szobra. Az orrdíszen, a rozsdamentes acélból készített RR monogramon és az ajtókilincseken kívül semmi nem szakítja meg a monolitikus felületeket.
Ívek és lekerekített vonalak helyett most a hátrafelé nyíló ajtók illesztései is határozott egyenesek, így szinte eltűnnek a síkban. Hangsúlyos az ajtó utáni elem, mely az utastér felé hajolva egyértelműen jelzi, hogy a Droptail utastere kétüléses. A függőlegesen álló, döntött hátsó lámpák pedig mintha a hídként ívelő szárny pillérei lennének. Szögletes kipufogóvégei és az átlátszó lakkal fújt szénszálas diffúzor adnak dinamizmust a pazar luxushoz.
Mivel a Rolls-Royce ügyfelei különböző éghajlatokon élnek, és egész évben használható autóra vágytak, ezért a Droptailhez ugyan nincs gombnyomásra nyitható vászontető, viszont készítettek egy szénszálas keménytetőt, amibe elektrokróm üveget integráltak, így szabályozható a beltérbe engedett fény mennyisége. A lapos tetővonalat és a rövid oszlopokat meglehetősen meglepő módon a hot rodok világából mentették át a tervezők.
Exkluzív eseményen mutatták be a La Rose Noire Droptailt a kaliforniai Pebble Beach közelében.
Mélybordó fényezését és aprólékosan kidolgozott részleteit a Rosa Black Baccara ihlette, mely egy legtöbb esetben sötétbordó színű, hibrid tea rózsafajta, amit a francia rózsahibridizáló, Jacques Mouchotte nemesített. A Rolls-Royce-nál alaposan megvizsgálták a rózsát, aminek szirmai a fényviszonyok függvényében a sötét gránátalma és a fekete színek közötti skálán változnak. Már első ránézésre is majdnem több romantika van a La Rose Noire Droptailben, mint egy átlagos szappanoperában, ezért nem is hat túlzásnak a True Love nevű piros és a Mystery névre keresztelt sötétebb árnyalat. A színváltó hatást úgy érték el, hogy a titkos alapszínre több réteg lakkot vittek fel a Rolls-Royce fényezői a piros különböző tónusaival.
Különleges a fényes elemekhez alkalmazott eljárás is, amiben a krómozáshoz egy speciális króm-elektrolitot vittek fel a rozsdamentes acélra egy mikron vastagságban. Kifejezetten a rózsa tematikájú Droptail alsó légbeömlője, melyet digitális tervezés után 3D nyomtatóval készítettek el, és 202 kézzel polírozott és festett rozsdamentes acél elemet tartalmaz.
Rózsavörös és fekete színek uralják a belteret, melynek éke a kézművesek által gyártott fa díszítés és a műszerfalba integrált Audemars Piguet Royal Oak óra.
Izgalmas kontrasztot mutat a klasszikusan Rolls-Royce-os elrendezésű műszerfal és az utasokat körülölelő kabin, melyben az egyenes vonalak és a lágy ívek is a helyükön vannak. Az óracsoport analóg mutatóival időtálló, a fedélzeti rendszer képernyője pedig elrejthető, így valóban mindig aktuális marad a Droptail végtelenül elegáns utastere, ami tökéletesen viszi tovább a karosszéria színvilágát.
Valódi műalkotás a több mint 1600 elemből álló fabetét, melyben 1070 tökéletesen szimmetrikus és 533 aszimmetrikusan elhelyezett egység van. A fekete alapon mintha rózsaszirmokat szórnának szét az ülések körül. Az utastéren túl az autó hátulját is ilyen fa mozaikkal rakták ki, mely egyébként Franciaországból származó fekete platánfából készült. Egészen elképesztő mennyiségű munka van mögötte, hiszen a fabetéteket készítő mesterember legfeljebb öt órán keresztül dolgozott, hogy tökéletes legyen a kivitelezés. Ehhez a munkához pedig hetekig egy hangszigetelt helyen, csendben dolgozott, hogy semmi ne zavarja meg a koncentrációban.
Kifejezetten a megrendelők kérése volt a La Rose Noire Droptailhez passzoló óra rögzítése, ezért a 43 milliméteres Audemars Piguet Royal Oak Concept Split-Seconds Chronograph GMT Large Date egy motoros kapocsmechanizmussal csatlakozik a középkonzolba. Kivéve tehát hordható marad a karóra, a helyén pedig egy titánból és fehéraranyból készült érme jelenik meg, melybe rózsát martak. Két helyen jelenik meg csupán a rózsa, az órát helyettesítő díszítés mellett a hangszórók rácsain.
Jó hangulatú nyári esték kiegészítője Champagne de Lossy pincészet legritkább italaival töltött pezsgős láda, melyet az autóhoz illő piros szín és intarziás fabetét díszít. A ládában lévő pezsgőket rugalmas tokból lehet előhúzni, így biztosan épen maradnak az üvegek. A 30 millió dolláros Droptail mellett kézzel készített kristálypoharakból lehet elfogyasztani a pezsgőt, hogy igazán méltó legyen hozzá.
Ez is érdekelhet: