25 éve foglalkozik Mustangok építésével a Roush, és a legújabb alkotásuk minden téren felülmúlja az eddigieket: a teljesítményét kívánságra 750 lóerő fölé növelik.

A legerősebb Fordokból is még izmosabbat építenek a Roush Performance műhelyében, ahonnan a legutóbb a Mustang idei kiadása került ki. Az amerikai sportautó már gyárilag sem számít gyengének a 450 lóerős teljesítményével, de Jack Roush cége ennél jóval többet hozott ki belőle.

Az 5 literes V8-as motort kompresszorral szerelték, amivel a teljesítménye 750 lóerőre, a nyomatéka 908 Nm-re nőtt.

A Roush-féle Mustang ezzel 3,6 másodperc alatt gyorsul százra és 11,2 másodperc alatt tudja le a negyed mérföldet, ami szinte már a szupersportautók szintje. Az autót hatfokozatú kézi és tízsebességes automata váltóval is lehet rendelni.

A nagyobb teljesítményhez persze az egész technikát átdolgozták, így a mágneses adaptív lengéscsillapítást, amivel kanyargós pályán akár 1,07 g oldalgyorsulást is el lehet érni. Újak a Brembo fékek,

kívánságra elektromosan állítható szárnyat tesznek fel hátra, és az aktív kipufogórendszer hangzása is gombnyomásra változtatható.

Az építés 25 ezer dollárba kerül, persze a Mustang eredeti árán felül,

és akinek ez a teljesítmény nem elég, 775 lóerős változatban is rendelheti az autót. Csak azért nem ez lett minden idők legerősebb Mustangja, mert az eredetileg 760 lóerős Shelby GT500 limitált szériás különkiadása közben már 800 lóerő fölött jár.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés