A Seat kisautója és legkisebb szabadidő-autója szinte egyszerre jelent meg 2017-ben, ezért az Ibiza és az Arona ráncfelvarrásának ideje is egyszerre jött el.

A Seat legrégebbi modellsorozata az Ibiza, amiből 1984 óta már több mint hatmillió példányt adtak el, és 2017-ben jött ki a jelenleg is kapható ötödik generációja. Szintén abban az évben jelent meg a vele közös alapokra épülő szabadidő-autó, az Arona, ami mostanra a Seat második legkeresettebb modellje lett. A két autó most egyszerre újult meg.

A dizájn még mindig frissnek számít, ezért a Seatnál csak finoman igazítottak rajta,

az Arona például új hűtőmaszkot és átszabott lökhárítókat kapott. A kínálatában új a terepjárós stílusú Xperience kivitel, ami a hangsúlyos helyre tett ködfényszórókkal még karakteresebb lett. Szintén újdonság, hogy mindkét modellre írott betűvel került fel a típusfelirat.

Nagyobb a változás belül, ahol teljesen új műszerfalat terveztek az Ibiza és az Arona számára.

A számlapokat már eddig is 10,25 colos kijelző mutathatta, de most a kormánykereket is a Leonban látott új darabra cserélték, puhábbak lettek az anyagok, és a hangulatfény a szellőzőnyílások keretét is színesben világítja meg.

Látványos újdonság, hogy a műszerfalba integrált érintőképernyő a középkonzol tetejére költözött, a mérete felszereltségtől függően 8,25 vagy 9,2 colos lehet, vezeték nélkül képes az Android Auto és Apple CarPlay telefontükrözésre, és

a legújabb Seatokban már a Hola, hola paranccsal indíthatjuk a hangutasításokat.

Nem változott a kínálat, ami az Ibiza esetén a 80 lóerős 1.0 MPI-vel, az Arona esetén a 95 lóerős 1.0 TSI-vel indul, ötfokozatú kézi váltóval. A 110 lóerős változat hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú DSG váltót kap, a csúcsmodell a 150 lóerőre képes 1.5 TSI.

Dízel már nem lesz kapható, helyette 1.0 TGI néven 90 lóerős földgázüzemű modellt kínálnak.

A nagyobb modellekből ismert Travel Assist rendszert is megkapja az Ibiza és az Arona,

ezzel a sávot és a távolságot tartva szinte önvezetésre képes az autó a teljes sebességtartományban. A holttérfigyelőt is továbbfejlesztették, már 70 méteres távolságot képes belátni, ezen kívül táblafelismerő, távfényszóró és parkoló asszisztens érhető el.

Ez is érdekelhet:

Megéri ezt venni Golf vagy Octavia helyett? – Seat Leon FR 1.5 TSI-teszt

Ez eddig a kedvenc új kompakt Golf-variációnk, leginkább azért, mert automata váltót is kaptunk a másfél literes turbómotorhoz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában