Nem lenne szívünk levinni az aszfaltról a Land Rover Defender tuningolt változatát, pedig a Manhart által 500 lóerősre izmosított terepjáró elvileg erre is alkalmas maradt.
A Defender nevéről az elpusztíthatatlan terepjáró jut eszedbe, a Land Rover legendás modelljének új generációja azonban már a luxusigényeket is kielégíti. A Manhart pedig most egy olyan változatot készített belőle, aminek nincs sok értelme, mégis beindítja az akarom-érzést: itt a Defender ültetett, 500 lóerősre tuningolt változata.
A DP 500 névre keresztelt modellt a Defender hosszabb, ötajtós változatából építették, amit a háromliteres, hathengeres turbós benzinmotorral szereltek, és ez már gyárilag is 400 lóerőre és 550 Nm-re képes.
A Manhart a motorvezérlés átprogramozásával 512 lóerőt és 710 Nm-t hozott ki belőle, amivel az 5 literes V8-assal is felveszi a versenyt.
A rozsdamentes acél kipufogórendszerhez szénszálas vagy kerámiabevonatú kipufogóvég választható, és a fékeket is átdolgozták, de a Defender megjelenéséhez ennél többet tett hozzá, hogy a légrugós rendszert alapból három centivel lejjebb ültették.
A Manhart ehhez 24 colos kerekeket kínál, de aki terepre menne vele, annak a 22 colost ajánlják.
Az utasteret Alcantarával borították be, és a Manhart a gyári üléseket is kicserélte, a Recaro által szállított ergonomikus fotelek elektromosan állíthatók, fűthetők és hűthetők, és természetesen a légzsákot is tartalmazzák.