Carroll Shelby nemcsak a Cobráról lett híres, a műhelyében tuningolt sportkocsik és izomautók máig a legizgalmasabbak közé tartoznak. De a nyolcvanas években olyan furcsaságokat is építettek, mint ez a Dodge Omni, amivel maga a mester járt.

Furcsán hangzik, de a képeken látható autó egy Shelby, amire a márka alapítója büszke is volt. Szerette a szokatlan megoldásokat, amiben senki nem hitt, hogy aztán az eredménnyel még jobban elkápráztasson mindenkit. Mint ahogyan évtizedekkel ezelőtt V8-as motort tett egy roadsterbe, és így született meg a Cobra, Shelby a nyolcvanas években sportkompaktot is épített.

Az alapját a Dodge Omni adta, a Chrysler hetvenes évek végén bemutatott kompakt autója, amit eredetileg a francia Simca tervezett, és Talbot Horizon néven az európai Év Autója díjat is elnyerte 1979-ben, a Fiat Ritmo és az Audi 80 előtt. Az amerikai változat számos ponton eltért tőle, de a legnagyobb különbség az volt, hogy ezt Carroll Shelby vette kezelésbe.

A motorját 2,2 literes, turbós négyhengeresre cserélte, ami 175 lóerőt teljesített, ötfokozatú a váltó, sportosabbak a Goodyear abroncsokkal szerelt 15 colos kerekek és a Koni lengéscsillapítók is. A szerény Omni ezzel 6,7 másodperc alatt gyorsult százra, a sebességmérőjén pedig matricával egészítették ki a skálát 135 mérföld/óráig, azaz 220 km/óráig.

Csak fekete színben készült, ötszáz példányban, úgyhogy elég ritka manapság. A képeken látható példány pedig Carroll Shelby saját autója volt, amiben alig több, mint 12 ezer kilométer van. Lehet, hogy nem egy Cobra vagy egy Mustang, de érdekes autótörténeti emlék, amiért pár éve 27 500 dollárt, azaz 7,6 millió forintot adtak az RM Sotheby’s aukcióján.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon