Ötven év után újra legyártanak tíz darabot a Shelby GT500 Super Snake változatából. Pontosabban most kerül igazán gyártásba az 550 lóerős V8-assal szerelt típus, hiszen korábban csak a prototípusa készült el.

1967-ben a Shelby egy még kiélezettebb GT500-zal állt elő. A Super Snake névre keresztelt prototípus ugyanazt a 7 literes, 520 lóerős V8-ast kapta, mint a Ford GT40, négyfokozatú kézi váltóval, továbbá erősebb első tárcsafékekkel és nagyteljesítményű Goodyear abroncsokkal szerelték fel. Eredetileg ezeknek az abroncsoknak a tesztelésére készült a modell.

Carroll Shelby vezette is a bemutatóján, a Goodyear texasi tesztpályáján, ahol 275 km/órás sebességet ért el vele, a 800 kilométeres teszten pedig több sebességrekordot is felállítottak a spéci Mustanggal. Felvetették, hogy kis sorozatban gyárthatnák is a Super Snake változatot, de túl drága lett volna, ezért az ötletet végül elvetették.

Most azonban valóra váltják Carroll Shelby álmát azzal, hogy egy kis sorozatot megépítenek az izmos GT500-ból. Az alapot 1967-ben gyártott Mustangok adják, amelyeket a lemezig lecsupaszítanak, erre építik fel az eredeti specifikáció szerint, a jobb hűtést biztosító hűtőmaszkkal és a jellegzetes három csíkkal a karosszérián.

A V8-as motorja immár 550 lóerőre képes, de nem sokan élvezhetik ki a teljesítményét, hiszen mindössze tíz darabot építenek meg, egyenként 250 ezer dolláros áron, ami 68 millió forintnak felel meg. Az eredeti prototípus persze ennél is értékesebb, többször is gazdát cserélt már, és a legutóbb 1,3 millió dollárt fizettek érte.

Nézd meg ezt a modernizált Mustangot is:

Van egy cég, ami felépít neked a semmiből egy Mustang Shelbyt - Roadster

Amihez Carroll Shelby, az ötvenes évek ismert autóversenyzője, később csapatvezetője majd talán még sikeresebb autótervezője hozzányúlt, legtöbbször arannyá változott. A 2012-ben elhunyt Shelby egyik kedvenc feladataként klasszikus Mustangokat alakított át versenygépekké. Ezt a hagyományt mostanság a Mustangokat csinosító és felturbózó Revology cég ápolja, de úgy, hogy arra Shelby is elégedetten csettintene.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés