Hiába próbálkozott újítással az FIA, idén sem előztek a srácok az Ausztrál Nagydíjon. X=5.

A jelenlegi Forma–1 egyik legnagyobb hibája, hogy igencsak visszaesett az előzések száma, ez pedig egy viszonylag fontos tényező, ez a sportág esszenciája.

Szerencsére ez az FIA-nak is feltűnt, ezért a szezonnyitón az Albert Park eddigi két DRS-zónája helyett három ilyen pályaszakaszt jelölt ki. Ez a húzás viszont nem jött be, ugyanis

mindössze 5, azaz öt darab előzés regisztráltak hivatalosan az Ausztrál Nagydíj első körét követően.

Ez a szám pontosan annyi, mint 2017-ben volt két DRS-zónával. Hogy egy kicsit még sokkoljunk, 2016-ban például 37 előzés volt Melbourne-ben.

Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn is nyugtázta, hogy valóban nagyon kevés előzés akadt a nyitófutamon”:

„Az igazi, kemény csatákból hiányt szenvedtünk, pedig első alkalommal kísérleteztünk harmadik DRS-zónával, hogy megnöveljük ennek esélyét.”

A problémát tehát továbbra sem tudták orvosolni, és bár nem szabad egy verseny után messzemenő következtetéseket levonni, de sejthető, hogy túl sok előzést ebben az idényben sem remélhetünk. Lewis Hamilton és a sportág hivatalos gumibeszállítója, a Pirelli tudja a megoldást.

Az Ausztrál Nagydíjon egyébként ez törént:

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
14% Naná, és nagyon keményen.
36% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés