Még néhány éve a Yeti volt a Škoda egyetlen szabadidő-autója, mostanra pedig már hármat is gyárt a cseh márka. Igaz, a legújabb hiába a legolcsóbb is egyben, ezt a modellt nem nekünk szánták, nem is vehetjük meg.

Meséltük már neked a Trekka történetét, ami a Škoda minden szabadidő-autójának őse volt, most pedig itt a legújabb típus. A barátságosan tágas Kodiaq és az egy mérettel kisebb, de hasonlóan praktikus Karoq után bemutatták a harmadik modellt, ami szintén q-ra végződő nevet kapott. A Kamiq a pekingi autószalonon jelent meg, és ebből már sejtheted, hogy nem nekünk szánták.

Pedig diszkont áron kínált családi autóként lenne esélye felénk is, hiszen ez a legegyszerűbb konstrukció a három közül. 4,39 méter hosszú, egy kicsivel keskenyebb és alacsonyabb, mint a Karoq, és a lemezek alatti technika is jóval egyszerűbb. A padlólemeze például ugyanaz, mint ami a négyes Golf alatt volt, és amit a kínai modelleken még mindig használ a Volkswagen.

A motorja sem modern turbós, hanem egy klasszikus darab, 1,5 literes, négyhengeres benzines 109 lóerővel és 150 Nm nyomatékkal, ami minden esetben az első kerekeket hajtja. Bár olcsó családi autóként jó eséllyel indulhatna a Dacia Duster és a Suzuki Vitara ellen a piacon, a Škodának nálunk már más szerepet szánnak, ezért a Kamiq csak Kínában lesz kapható.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában